پروسه کاری یک شرکت تبلیغاتی

يکشنبه 10 بهمن 1395
2:46
مینا شفیعی

تبلیغات‌ رامی‌توان‌ در خلاصه‌ ترین‌ شکل، این‌ گونه‌ تعریف‌ کرد:

تبلیغ نوعی پرداخت پولی برای ارتباطات غیر شخصی است که از سوی افراد ویا بنگاه های معین انجام می پذیرد و درآن از رسانه ها با پوشش گسترده به منظور تشویق یا تاثیر بر مخاطبان استفاده می شود.

بر اساس این تعریف شرکت تبلیغاتی از اولین واساسی ترین ارکان تبلیغات هستند، که اشخاص حقیقی یا حقوقی برای مشاوره ودر خواست ساخت تبلیغ به این شرکت ها مراجعه می کنند.

در اولین مرحله پس از مراجعه شخص متقاضی به شرکت بر اساس نوع کالا یا خدمات ومبلغی که برای تبلیغات خود در نظر گرفته است شرکت یک کمپین تبلیغاتی با در نظر گرفتن شرایط متقاضی به وی ارائه می دهد که در این مرحله نکاتی وجود دارد:

1)براساس نوع خدمات ،محصول،مخاطب وهزینه در نظر گرفته شده شرکت باید تصمیم بگیرد از چه نوع تبلیغی(بیلبورد،تیزر،روزنامه ومجله،تیزرو...) استفاده کند،برای مثال برای تبلیغ چیپس و پفک می توان از بیلورد و انواع دیگر تبلیغ استفاده کرد اما نباید بیس کار قرار بگیرد در این صورت تبلیغ با شکست مواجه می شودزیرا استفاده از تیزرهای تلویزیونی در این زمینه از فیدبک بالاتری برخوردارند به این دلیل که بیشترین مخاطبان اینگونه تبلیغ ها کودکان هستند وبیشترین اوقات خود را صرف دیدن برنامه های تلویزیونی می کنند

2)گاهی اوقات ممکن است فرد متقاضی درخواست کند از طرح مکان پیشنهادی خودش برای ساخت تبلیغ استفاده شود که در صورت نداشتن فید بک ومتضرر شدن شخص شرکت هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد.

تعریف کمپین تبلیغاتی :

اصطلاح کمپین تبلیغات در لیست خدمات بسیاری از فعالان تبلیغات و کانونهای تبلیغاتی به چشم میخورد. بطور خلاصه کمپین تبلیغات برنامه ریزی هماهنگ و منسجم در شاخه های مختلف تبلیغات به همراه اجرای آنها بصورت یک مجموعه مرتبط و با زمانبندی مشخص به منظور تاثیر گذاری بهتر و پیشبرد اهداف بازاریابی و فروش میباشد که کلیه عملیات فوق به یک شرکت ارائه کننده خدمات تبلیغاتی و یا یک شخص دارای صلاحیت محول میشود تا با تشکیل یک تیم عملیاتی و بکارگیری متخصصان مختلف و استخدام رسانه ها و ابزارهای ارتباط جمعی و ... کمپین تبلیغاتی را برنامه ریزی و اجرا نماید.

هر چند روش ثابتی برای مدیریت و اجرای یک کمپین تبلیغاتی وجود ندارد , ولی بر مبنای تجارب قبلی , دفاتر تبلیغاتی و کانونهای تبلیغات در دنیا معولا از چند الگوی اصلی پیروی میکنند و با توجه به نوع سفارش و هدفگذاریها یک روش را انتخاب مینمایند ولی آنچه از اهمیت فراوانی برخوردار است قابلیت اجرایی و کاردانی مسئول و مدیر کمپین در مواجهه و حل مسائلی مانند : عدم هماهنگی بخشهای مختلف , تصحیح خطاها , تاخیرهای زمانی , تغییرات اجباری اعضای تیم , تغییر وظایف اعضاء , تغییر ناگهانی استراتژی , تغییرات برنامه ها در رسانه ها و ... میباشد.

مسلما کمپین تبلیغاتی یک شرکت , الهام گرفته از برنامه کلی شرکت و خصوصا اهداف بازاریابی آن میباشد. برنامه ریزی درست به عنوان اولین قدم باعث میشود تا از کوتاهترین و مناسبترین راه به نتیجه مورد نظر دست یافت. در زمان برنامه ریزی باید فاکتورهایی مثل : بودجه تبلیغات , وضعیت بازار , وضعیت رقبا و اهداف تبلیغات را در نظر داشت. اجرای یک کمپین تبلیغات مستلزم صرف هزینه است , شرکتها به منظور کسب نتایج مورد نظرشان و افزایش بازده هزینه می کنند , بنابراین یک کمپین تبلیغات بر اساس ارزش و اهمیت نتایج حاصل از آن مورد ارزیابی قرار میگیرد. شرکتهای خصوصی معمولا از قبل هیچ بودجه مشخصی اعلام نمیکنند و در صورت توافق مبالغ لازم را برای آن اختصاص میدهند. بنابر این توجیه و رایزنی با سفارش دهنده از اهمیت بالایی در زمان برنامه ریزی برخوردار است.

10 راه برای اداره کمپین تبلیغاتی :

ایده های متنوعی در نشریات چاپ و منتشر می شود که گاه در انبوه مطالب به خوبی آشکار نیست.از آنجا که خواننده علاقه مند به دانستن است، گزینش این مطالب نیز در خور توجه است چون می تواند دانش و تجربه ارزشمندی تقدیم خواننده کند.«10 راه برای اداره کمپین تبلیغاتی» از آن دست مطالبی است که مترجم با نگاه خود آن را برگزیده و سپس به ترجمه آن اقدام کرده است.متن حاضر صاف و سرراست به اصل موضوع پرداخته و دستورالعمل های کاربردی خوبی دارد که می تواند کارگزاران تبلیغاتی را به خوبی راهنمایی کند از آن رو که هزینه های مطلوبی را به کار اندازند و پاسخ مطلوبی بگیرند. این در حالی است که کارگزاران تبلیغاتی بیش از دیگران می دانند چه بسیار هزینه های سنگینی که صرف فعالیت های تبلیغات می شود اما در عمل نتیجه سودمندی عاید نمی شود.از این رو متن حاضر متنی خواندی است با سودمندی های فراوان که در پی می آید.


1- برنامه بازاریابی

هیچ چیز بیشتر از برنامه بازاریابی نمی تواند به شما کمک کند تا اهداف خود را بشناسید. شما با خلق و دنبال کردن برنامه بازاریابی خود چیزهای بسیاری راجع به شرکت خود، رقیبان و اهداف بلندمدت خود می آموزید. دانستن اینکه چه نوع تبلیغاتی برای شما بهترین است بسیار ضروری به نظر می رسد.

2- ایجاد طرح عملیاتی

به محض داشتن طرح بازاریابی خود باید یک طرح عملیاتی اتخاذ کنید. این مدل به شما نشان می دهد چگونه افرادی که مستقل کار می کنند (حتی شرکت های تبلیغاتی) نقشه و طرح عملیاتی خود را اجرا می کنند. نقشه عملیاتی اطلاعات ضروری به شما می دهد که می توانید در اداره استراتژی تبلیغاتی خود از آن استفاده کنید.

3- بودجه تبلیغاتی خود را تعیین کنید

اینکه شما چگونه تبلیغ می کنید به بودجه تبلیغاتی شما بستگی دارد. شما نیاز دارید هزینه تبلیغاتی خود را درست و با استراتژی به کار برید. اگر شما تنها سهم اندکی از پول خود را به تبلیغات (آگهی) اختصاص دهید به این معنی است که تمام آن را به محصولی اختصاص داده اید که ساعت دو صبح (از رسانه ای مانند تلویزیون) پخش می شود، اول بدانید چه مقدار پول برای تبلیغات خرج خواهید کرد، آن گاه می توانید تصمیم عاقلانه ای بگیرید که چگونه آن را ایجاد کرده و در چه رسانه ای قرار دهید.
مقاله مرتبط:تاثیر تبلیغات در جذب مخاطب

4- فرصت های سازگار با توان مالی خود را آشکار کنید

اداره کمپین تبلیغاتی شما به این معناست که شما باید خودتان مدیر رسانه خود باشید. شما باید بهترین جای تبلیغ خود و بهترین فرصت متناسب با بودجه خود را پیدا کنید. اگر شما به بودجه خیلی اندکی محدود هستید می توانید راه های فرعی بسیاری به جای تبلیغات با هزینه های بالا را پیدا کنید.

5- مخاطب و جامعه هدف خود را بشناسید

تبلیغات شما وقتی جامعه هدف خود را تحت تاثیر قرار ندهد موثر نخواهد بود. اول مخاطبان خود را بشناسید قبل از اینکه تبلیغ خود را خلق کنید. مثلاً اگر کارخانه شماوسیله برای بزرگسالان تولید می کند نیازی به سرمایه گذاری برای تبلیغات در شبکه کودک ندارید.

6- در رسانه های مناسب تبلیغ کنید

شما باید قادر باشید از تمام رسانه ها و ابزارهای تبلیغاتی که در جهت منافع شماست، استفاده کنید. خرج کردن هزینه های بسیار توسط ای میل های تبلیغاتی در جایی که می توان هزینه تبلیغاتی را صرف تبلیغات چاپی کرد، مشتری های شما را به کمتر از تعدادی که می توانستید داشته باشید محدود می کند. به همه رسانه ها فکر کنید به جامعه هدف خود بیندیشید، به برنامه بازاریابی خود نگاهی بیندازید و نقش عملیاتی خود را ببینید سپس تصمیم بگیرید که چه رسانه ای برای تبلیغ و با توجه به هزینه شما بهترین است.

7- از کار کردن با افراد مستقل نهراسید

اگر نمی توانید از پس هزینه های آژانس های تبلیغاتی برآیید می توانید با طراحان مستقلی کار کنید. حرفه ای ها می دانند که چه چیزی یک تبلیغ خوب را می سازد. بسیاری از این طراحان مستقل در آژانس های مختلف کار کرده اند در نتیجه شما می توانید از تجربه آنها نیز استفاده کنید. همچنین اینگونه طراحان می تواند به شما کارهای کپی و مواد مرغوب و با قیمت مناسب بدهند.

8- ثبات مهم است

اگر شما تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، تبلیغات چاپی و کمپین های اینترنتی اجرا می کنید در آنها ثبات و یکدستی را حفظ کنید. یک گوینده و موسیقی واحد را برای تبلیغات خود به کار برید. در اقلام چاپی نیز باید از رنگ ها و فونت های مشخصی استفاده کنید. از یک شعار استفاده کنید، با این کار همه چیز را برای مشتری بالقوه خود مثل شعار، رنگ، فونت، گوینده و هر چیزی که به کمپین تبلیغاتی شما مربوط است تثبیت خواهید کرد.

9- دفعات تبلیغ

خریدن فضایی برای تبلیغ در یک شبکه رادیویی که فقط یک بار ساعت
30: 4صبح پخش می شود خیلی واکنش مخاطب را برنمی انگیزد. شما به تبلیغاتی نیاز دارید که تعداد دفعات تکرار بیشتری داشته باشد تا شانس اینکه مخاطبان بیشتری را جذب کنید بیشتر شود. اگر شما یک کمپین اینترنتی را اداره می کنید برای تعداد دفعات آن تصمیم گیری کنید. دفعه اولی که تبلیغ خود را می فرستید باید به این فکر کنید که قرار است چند بار آن را بفرستید و بعدی ها چگونه باشند؟
قبل از شروع به عمل به این سوال ها جواب بدهید تا موفقیت شما افزایش یابد.

10- کتاب ها

زمانی که تمام اینها به کمک شما نمی آیند و هنوز شما سوالات زیادی دارید و با مشکلات زیادی مواجه هستید، کتاب های زیادی هستند که می توانند برای پیدا کردن مخاطب از آنها استفاده کنید. همچنین به دنبال عنوان هایی باشید که تازه انتشار یافته تا شما را در قله اطلاعات تبلیغات نگه دارد.

در مرحله دومشخص متقاضی کمپین ارائه شده توسط شرکت را به طور کامل مطالعه وتاییدمی کند یا ممکن است در صورت عدم تایید در این مرحله مواردی به کمپین اضافه ویا کم شود که در این صورت مبلغ تعیین شده توسط شرکت تبلیغاتی برای انجام تبلیغ کاسته ویا افزوده میشود

در مرحله سومساخت تبلیغ آغاز می شود که انواع مختلفی دارد، در اینجا به توضیح چند مورد می پردازیم

بیلبورد

بیلبورد یا آگهی‌نما به تابلوی بزرگی گفته می‌شود که فضای مناسبی برای نصب آگهی را در اختیار دولت، صنعتگران و عرضه کنندگان کالا میگذارد. و در اصل به هر فضای خارجی که امکان نصب آگهی بر آن باشد اطلاق می‌شود. اما امروزه، بیشتر به معنای تابلوهای بسیار بزرگ و نورپردازی شده‌است که بر پایه‌های بلندی قرار گرفته و از فواصل دور قابل دیده شدن هستند.


درمورد بیلبوردها باید به این نکات توجه کرد:

1) مکان تبلیغ بسیار مهم است تبلیغات خاص باید در مکان های خاص باشد برای مثال مناسب ترین مکان برای نصب تبلیغات کتاب ها وکلاس های کنکور خیابان انقلاب است.
2 )نکتهٔ بعدی این است که رساندن پیام در زمان کم، ارزش زیادی دارد. بخاطر همین موضوع نباید در پوسترها و تابلوهای تبلیغاتی از عناصر تصویری ونوشتاری زیادی استفاده کرد، مخصوصا در بزرگراه‌ها و مکانهای شلوغ، چون کسی که سوار ماشین است تا بیاید مفهوم تابلو را در آن شلوغی درک کند، عبور کرده و رفته است.

*بیلبورد پس از طراحی توسط وزارت ارشاد با ید تایید شود.برای این کار شرکت کاربرگ بالا را تکمیل کرده وبه وزارت ارشاد ارائه می دهد.

تیزر تلویزیونی:

تیزرهای تبلیغاتی در بین عموم و متخصصان تعاریف متفاوتی دارد. به طور کلی هر سناریو شامل پیام تبلیغاتی که به صورت اجرایی با استفاده از متریال های صوتی و تصویری توسط رسانه صدا یا سیما به مخاطبان برسد را تیزر می گویند و اداره، کنترل، برنامه ریزی و هدایت آنها توسط فرد یا افرادی که به آنها مدیران تیزر می گویند صورت می گیرد.

هر تیزر شامل دو ساختار درونی و بیرونی است که ساختار بیرونی آن شامل موارد زیر است.

تصویر ، حرکت ، نور ، صدا ، موسیقی ، دیالوگ، رنگ ، ترکیب بندی، شکل و ….

و اما ساختار درونی یک تیزر نیز بسیار مهم است که شامل موارد زیر می باشد

خلاقیت و نوآوری ، سناریو، تکنیک اجرایی ، سبک و ….

هر یک از این بخش ها نقش مهمی را دریک تیزر بازی می کنند و اثر گذاری عمیقی بر روی یک تیزر دارند طراحان وکارگردانان تیزرهای نیز تمامی این عوامل را بررسی و تجزیه و تحلیل می کنند تا بتوانند یک تیزر خوب و حرفه ای تهیه کنند.

مدیریت تیزر به نوعی همان مدیریت رسانه در رسانه های تبلیغاتی است و تهیه کننده تیزر در شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی است با این نکته که مواد و مصالح آن محصولات صوتی و تصویری فرهنگی و تبلیغاتی و مخاطبان آنها عموم مردمند. مدیران تیزر علاوه بر اینکه مسئولیت اداره کارکنان ، تامین منافع و ایجاد انگیزه در آنها ، تصمیم گیری ، برنامه ریزی و راه اندازی طرحهای مختلف را بر عهده دارند باید بتوانند با استفاده از فن آوریهای نوین محصولات صوتی و تصویری فرهنگی و تبلیغاتی مورد نیاز مخاطبان را در سطح ملی و فراملی تولید کنند.

نکته: به تیزرهای تلویزیونی گاهی اوقات تخفیف نیز تعلق می گیرد ولی درمبلغ تعرفه تغییری ایجاد نمی شود واین تخفیف به معنای بیشتر شدن دفعات پخش است

کاتالوگ

کاتالوگنوعی از تبلیغات در عرصه تولید، تجارت وخدمات می باشد که می تواند در برقرار کردن ارتباط مستقیم و چگونگی انتقال مفاهیم و تبادل اطلاعات به مخاطب نقش به سزایی داشته باشد.

تاریخچه کاتالوگ

از خلق کاتالوگ در جهان تبلیغات مدت زیادی نمی گذرد، در اواسط قرن بیستم انسان صنعتی و جامعه سرمایه داری آن زمان، لحظه ای توانست از کاتالوگ به عنوان یک وسیله تبلیغاتی استفاده کند که دیگر ابزارها و فکرهای گذشته چون اطلاعیه ها وتراکت های تک رنگ و معرفی های حضوری و لفظی، جوابگوی نیاز تولیدکنندگان نبود.

به ناچار برای به وجود آوردن انگیزه، رقابت و معرفی بازار تولید و عرضه، اقدام به خلق شیوه نوینی از پدیده های گرافیکی کردند تا پیام گیرها بتوانند در فرصت مناسب و با شرح و تصاویری که در این وسیله تبلیغاتی درج شده بود، با تولیدات عرضه شده آن مرکز آشنا شوند.

به وجود آمدن تنوع در تولیدات برای جامعه مصرفی و شکوفایی صنعت نوپای بعد از جنگ جهانی دوم، عرصه تبلیغات را چنان تحت تاثیر قرار داد که دیگر محصول تولید شده بدون تبلیغات وسیع، جایی در بازار آن زمان نداشت.

در نهایت تولیدکنندگان باید برای هدایت افکار وسیع جامعه چاره ای می اندیشیدند تا با روش جدیدتری بتوانند بازار موجود را از دست رقبا بگیرند و این امر مهم نیاز به نوآوری در عرصه گرافیک را باعث شد.

بروشور

بر وشور کالای اطلاع رسانی است که ارائه اطلاعاتی مربوط به کالا ، خدمات یا رخ داد اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و یا فرهنگی میباشد.
این کالا نشریه ای است که بسته به مقدار محتوای بروشور می تواند در یک یا چند صفحه ، تک رنگ ، دورنگ یا چهار رنگ با استفاده از متن عکس و گرافیک چاپ میگردد.
برو شور ها معمولا رایگان توزیع میگردد و به همین دلیل اگر از ساختار گرافیکی و اطلاع رسانی خوبی بر خوردار باشد برای مدت بیشتری نزد مخاطب خواهد ماند.

مرحله آخر مرحله اجرا در سطح شهر یا کشور است وپس از اجرا مشخص می شود که تبلیغ تا چه حد موفق بوده.

نکته :تهیه واجرای تبلیغات فقط باید توسط شرکت های تبلیغاتی انجام شود،افراد حقیقی وحقوقی اجازه تهیه هیچ گونه تبلیغی را به صورت مستقل ندارند.


[ بازدید : 380 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کانون تبلیغاتی:دیجیتال مارکتینگ|شرکت تبلیغاتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]