شرکت تبلیغاتی چیست؟

دوشنبه 4 بهمن 1395
12:23
مینا شفیعی


بر اساس موسسه تبلیغات در آمریکا، یک شرکت تبلیغاتی سازمان مستقلی از افراد و کسب وکارهای خلاق است که در توسعه و آماده سازی برنامه بازار، تبلیغات و سایر ابزارهای ترویجی تخصص خاصی دارند.

شرکت تبلیغاتی، شرکتی است که:

• ایده های تبلیغاتی جدید ایجاد می کند.
• تبلیغات چاپی، رادیویی، تلویزیونی و اینترنتی را طراحی می کند.
• فضا و زمان تبلیغات را رزرو می کند.
• کمپین های بازاریابی را برنامه ریزی می کند.
• تحقیقات و پژوهش های لازم را انجام می دهد.
• خدمات دیگری را ارائه می دهد که به موفقیت مشتریان کمک می کند.
• یک شرکت تبلیغاتی یک نوع خدمات تجاری است که برای ایجاد، برنامه ریزی و مدیریت تبلیغات مشتریان خود طراحی شده است.
• یک شرکت تبلیغاتی ، فراهم کننده خدماتی است که برای مشتریان کار می کند تا کمپین تبلیغاتی هدفمند و موثر را ایجاد نماید.

اگر خواستار مطالعه مقالات به روز حوزه تکنولوژی هستید به بخش دیجیتال مارکتینگ رجوع کنید.

خدمات اولیه شرکت تبلیغاتی شامل موارد زیر است:

• تکمیل تجزیه و تحلیل بازاریابی
• توسعه یک برنامه تبلیغاتی
• آماده سازی یک استراتژی خلاقانه
• ایجاد و اجرای تبلیغات
• توسعه و به کارگیری یک برنامه رسانه ای
• مدیریت صورتحساب و پرداخت ها
• ادغام و یکپارچه سازی ارتباطات بازاریابی

انواع شرکت تبلیغاتی:

• شرکت تبلیغاتی با خدمات کامل یک شرکت تبلیغاتی با خدمات کامل می تواند محدوده وسیعی از خدمات بازاریابی را فراهم آورد. این نوع کانون می تواند به طور مستقیم خدماتی را در اختیار مشتریان قرار دهد که مرتبط به تبلیغات است. این خدمات شامل کپی رایتینگ؛ایجاد آثار هنری،تولید تبلیغات و برنامه ریزی رسانه ای است. این شرکت چنین خدماتی را در محدوده وسیعی از قیمت ها، توزیع، بسته بندی و طراحی محصول ارائه می کند.

مقاله مرتبط: تفاوت کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا در چیست؟

شرکت تبلیغاتی مدولار:
یک شرکت تبلیغاتی مدولار یک شرکت تبلیغاتی با خدمات کامل است که خدمات خود را بر اساس قطعات موجود ارائه می کند . بنابراین تبلیغ کننده ممکن است بخواهد با بخش خلاق کانون ارتباط داشته باشد تا یک کمپین تبلیغاتی موثر ایجاد نماید و از سایر خدمات در شرکت های دیگر بهره مند شود.همچنین تبلیغ کننده ممکن است بخش رسانه ای یک کانون را استخدام کند تا برنامه ای را برای تبلیغی اجرا کند که یک شرکت دیگر آن را توسعه داده است. دستمزد و هزینه استفاده ا ز خدمات بر اساس کارهایی که انجام می شود محاسبه خواهد شد.

شرکت تبلیغاتی در شرکت:
برخی از شرکت ها دوست دارند کنترل نزدیک تری به تبلیغات داشته باشند. به همین خاطر از شرکت تبلیغاتی در داخل شرکت خود استفاده می کنند. این نوع شرکت تبلیغاتی کلا متعلق به تبلیغ کننده است. این کانون تمامی کارهایی که یک شرکت تبلیغاتی خارجی( یا خارج از شرکت) انجام می دهد را به خوبی اجرا خواهد کرد. تفاوت بین شرکت تبلیغاتی در شرکت و دپارتمان تبلیغاتی این است که گزینه اول می تواند مشتریان متعددی را مدیریت کند اما دپارتمان تبلیغاتی تنها متعلق به همان شرکت است و نمی تواند مشتری خارج از شرکت داشته باشد.

آژانس های متخصص تبلیغات:
شرکت هایی وجود دارد که کار تبلیغات را تنها در حوزه خاصی انجام می دهند. به عنوان مثال شرکت هایی هستند که تنها در حوزه مالی تخصص دارند.

مقاله مرتبط: ⁣کمپین تبلیغاتی چیست؟

بوتیک های خلاق:
بوتیک های خلاق، آژانس های فروشگاهی هستند که تنها کارهای خلاقانه را فراهم می کنند. کارهای خلاقانه خاص شامل کپی رایتینگ، اثار هنری و تولید تبلیغات است. آنها می توانند خدمات کاملی در اختیار مشتریان قرار دهند یا با سایر شرکت ها ادغام شوند.

مزایای استفاده از شرکت تبلیغاتی:
1. آنها توانایی خرید رسانه در نرخ انبوه را دارند که یک کسب وکار کوچک نمی تواند به تنهایی اینکار را انجام دهد.
2. آنها به خوبی آموزش دیده هستند و می دانند تبلیغات شما را در چه مکانی قرار دهند تا دسترسی خوبی به بازار هدف داشته باشید. این امر از اتلاف منابع جلوگیری می کند.
3. آنها به شما کمک می کنند بازار هدف خود را مشخص کنید بنابراین پیام مورد نظر برای دسترسی به این افراد طراحی می شود.
4. مدیریت آن اسانتر است.

معایب استفاده از شرکت تبلیغاتی:
• مهم ترین عیب شرکت تبلیغاتی فاکتور ارتباطی خواهد بود. اگر یک شرکت تبلیغاتی به خوبی ارتباط برقرار نکند یا اهداف مشتریان خود را به تاخیر بیندازد، ممکن است مشکلات زیادی ایجاد گردد.
• عیب دیگر شرکت تبلیغاتی خرید تخفیف در رسانه هاست. به خاطر برخی از مشکلات ممکن است نتوانید از تمامی مزایای این رسانه ها استفاده کنید.

نقش شرکت تبلیغاتی:
• شرکت تبلیغاتی یک فراهم کننده خدمات است که از طریق توسعه کمپین های تبلیغاتی مناسب به مشتریان خود کمک می کند.
• هدف آنها ، نشان دادن خدمات و محصولات مشتریان به روشی است که تصویر مثبتی در ذهن مشتریان ایجاد شود.
• نقش شرکت تبلیغاتی با شناسایی اهداف مشتریان آغاز می شود.
• این شناسایی به ارزشی تبدیل می شود که در آن برنامه ریزی برای فعالیت های آینده و ایجاد کمپین صورت می گیرد.
1. محصول یا خدمات شرکت برای چه کسی طراحی شده است؟
2. چه کسی از آن استفاده خواهد کرد؟
3. گروه هدف شرکت چه کسانی هستند؟
4. محصولات شرکت چه ویژگی های خاصی دارند؟ چه چیزی آن را متمایز می کند؟
5.آیا محصولات منحصر به فرد هستند یا متفاوت اند؟
6.موقعیت محصولات شرکت نسبت به محصولات مشابه دیگر چگونه است؟
7. دوست دارید چه چیزی را در مورد محصول خود به افراد انتقال دهید؟
8. شرکت شما چگونه باید با افراد ارتباط داشته باشد؟
9. از چه رسانه ای می توان استفاده کرد؟ رادیو؟ تلویزیون؟ روزنامه؟ مجله؟ تبلیغات اتوبوسی؟ پست مستقیم؟

زمانی که شرکت تبلیغاتی با اهداف و کسب وکار مشتریان خود اشنا شد، می توان کمپین های تبلیغاتی را برنامه ریزی کرد. برای انجام اینکار، باید موارد خاصی همچون افزایش فروش؛ وارد کردن محصولات جدید در بازار، بیان دوباره مزایای محصولات برند مشتری و به دست آوردن مشتریان جدید و حفظ و نگهداری مشتریان قبلی را مد نظر داشته باشید.
تیم متخصص در شرکت تبلیغاتی تمامی تلاش خود را برای توسعه متون زیبا و جذاب در تبلیغات خواهد کرد. تمامی اینکارها بر اساس پارامترهای تعریف شده ای انجام می شود که مشتری آن را تعیین کرده است. همچنین بودجه ای که صرف تبلیغات می شود نیز باید مد نظر قرار گیرد.

وظیفه شرکت تبلیغاتی:
1. برنامه ریزی حساب:
شرکت تبلیغاتی معمولا دارای برنامه ریزهای حساب هستند که با مشتریان و کانون ارتباط مستقیمی دارند. این افراد مطمئن می شوند که نیازهای مشتریان در اختیار تیم پژوهش و تیم خلاق قرار گرفته است.
آنها همچنین باید مطمئن شوند که اطلاعات ضروری به مشتریان انتقال می یابد. برنامه ریزی حساب جایی است که شرکت تبلیغاتی تعامل اولیه خود با مشتریان را آغاز می کند.


2.تحقیقات بازاریابی:
کانون های تبلیغاتی برای توسعه مشخصه های بازار هدف خود از طریق تحقیقات بازاریابی با شرکت ها همکاری می کنند. معمولا این کانون ها زمان زیادی را برای تحقیق و بررسی مشتریان انجام می دهند تا به خوبی بدانند این افراد چه محصولی می خرند و چه چیزی آنها را به خرید تشویق می کند.

مقاله مرتبط: مزایای اصلی بازاریابی دیجیتال چیست؟


3.تحقیق در مورد بازار:
برای شناخت رقبا، مدیران حسابداری در شرکت تبلیغاتی بازار هدف را مورد بررسی قرار می دهند، رقبای موجود را شناسایی می کنند و تاکتیک های بازاریابی آنان را شناسایی می کنند. از طریق تحقیق در مورد بازار، کانون های تبلیغاتی می توانند فاکتورهای سیاسی، اجتماعی، فنی و اقتصادی را شناسایی کنند که ممکن است بر روی کمپین مشتری تاثیرگذار باشد.


4.خلاقیت:
شرکت تبلیغاتی به خاطر خروجی خلاقانه خود که می تواند شامل طراحی سایت، متن تبلیغاتی، تبلیغ در مجله ، رادیو ، تلویزیون باشد شناخته شده و مشهور است. رسانه تبلیغاتی معمولا در هر کمپینی متفاوت است. طراحان گرافیک، طراحان سایت، نویسندگان، ویراستاران و مدیران خلاق یک شرکت تبلیغاتی را به محلی خلاق تبدیل کرده اند.


5. فروش فضای تبلیغاتی:
کانون های تبلیغاتی تنها عناصر تبلیغاتی را برای مشتریان خود ایجاد نمی کنند. این افراد بینشی را در مورد رسانه های موثر برای معرفی محصولات، خدمات یا رویدادها نیز در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. در این فرایند، آنها تلاش می کنند مکان قرار گیری تبلیغات مشتریان چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین را امن سازند. آنها مقررات را بررسی می کنند و سعی می کنند بهترین شیوه را برای داشتن تبلیغاتی موثر انتخاب نمایند.


[ بازدید : 387 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کانون تبلیغاتی:دیجیتال مارکتینگ|شرکت تبلیغاتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]