پروسه کاری یک شرکت تبلیغاتی

يکشنبه 10 بهمن 1395
2:46
مینا شفیعی

تبلیغات‌ رامی‌توان‌ در خلاصه‌ ترین‌ شکل، این‌ گونه‌ تعریف‌ کرد:

تبلیغ نوعی پرداخت پولی برای ارتباطات غیر شخصی است که از سوی افراد ویا بنگاه های معین انجام می پذیرد و درآن از رسانه ها با پوشش گسترده به منظور تشویق یا تاثیر بر مخاطبان استفاده می شود.

بر اساس این تعریف شرکت تبلیغاتی از اولین واساسی ترین ارکان تبلیغات هستند، که اشخاص حقیقی یا حقوقی برای مشاوره ودر خواست ساخت تبلیغ به این شرکت ها مراجعه می کنند.

در اولین مرحله پس از مراجعه شخص متقاضی به شرکت بر اساس نوع کالا یا خدمات ومبلغی که برای تبلیغات خود در نظر گرفته است شرکت یک کمپین تبلیغاتی با در نظر گرفتن شرایط متقاضی به وی ارائه می دهد که در این مرحله نکاتی وجود دارد:

1)براساس نوع خدمات ،محصول،مخاطب وهزینه در نظر گرفته شده شرکت باید تصمیم بگیرد از چه نوع تبلیغی(بیلبورد،تیزر،روزنامه ومجله،تیزرو...) استفاده کند،برای مثال برای تبلیغ چیپس و پفک می توان از بیلورد و انواع دیگر تبلیغ استفاده کرد اما نباید بیس کار قرار بگیرد در این صورت تبلیغ با شکست مواجه می شودزیرا استفاده از تیزرهای تلویزیونی در این زمینه از فیدبک بالاتری برخوردارند به این دلیل که بیشترین مخاطبان اینگونه تبلیغ ها کودکان هستند وبیشترین اوقات خود را صرف دیدن برنامه های تلویزیونی می کنند

2)گاهی اوقات ممکن است فرد متقاضی درخواست کند از طرح مکان پیشنهادی خودش برای ساخت تبلیغ استفاده شود که در صورت نداشتن فید بک ومتضرر شدن شخص شرکت هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد.

تعریف کمپین تبلیغاتی :

اصطلاح کمپین تبلیغات در لیست خدمات بسیاری از فعالان تبلیغات و کانونهای تبلیغاتی به چشم میخورد. بطور خلاصه کمپین تبلیغات برنامه ریزی هماهنگ و منسجم در شاخه های مختلف تبلیغات به همراه اجرای آنها بصورت یک مجموعه مرتبط و با زمانبندی مشخص به منظور تاثیر گذاری بهتر و پیشبرد اهداف بازاریابی و فروش میباشد که کلیه عملیات فوق به یک شرکت ارائه کننده خدمات تبلیغاتی و یا یک شخص دارای صلاحیت محول میشود تا با تشکیل یک تیم عملیاتی و بکارگیری متخصصان مختلف و استخدام رسانه ها و ابزارهای ارتباط جمعی و ... کمپین تبلیغاتی را برنامه ریزی و اجرا نماید.

هر چند روش ثابتی برای مدیریت و اجرای یک کمپین تبلیغاتی وجود ندارد , ولی بر مبنای تجارب قبلی , دفاتر تبلیغاتی و کانونهای تبلیغات در دنیا معولا از چند الگوی اصلی پیروی میکنند و با توجه به نوع سفارش و هدفگذاریها یک روش را انتخاب مینمایند ولی آنچه از اهمیت فراوانی برخوردار است قابلیت اجرایی و کاردانی مسئول و مدیر کمپین در مواجهه و حل مسائلی مانند : عدم هماهنگی بخشهای مختلف , تصحیح خطاها , تاخیرهای زمانی , تغییرات اجباری اعضای تیم , تغییر وظایف اعضاء , تغییر ناگهانی استراتژی , تغییرات برنامه ها در رسانه ها و ... میباشد.

مسلما کمپین تبلیغاتی یک شرکت , الهام گرفته از برنامه کلی شرکت و خصوصا اهداف بازاریابی آن میباشد. برنامه ریزی درست به عنوان اولین قدم باعث میشود تا از کوتاهترین و مناسبترین راه به نتیجه مورد نظر دست یافت. در زمان برنامه ریزی باید فاکتورهایی مثل : بودجه تبلیغات , وضعیت بازار , وضعیت رقبا و اهداف تبلیغات را در نظر داشت. اجرای یک کمپین تبلیغات مستلزم صرف هزینه است , شرکتها به منظور کسب نتایج مورد نظرشان و افزایش بازده هزینه می کنند , بنابراین یک کمپین تبلیغات بر اساس ارزش و اهمیت نتایج حاصل از آن مورد ارزیابی قرار میگیرد. شرکتهای خصوصی معمولا از قبل هیچ بودجه مشخصی اعلام نمیکنند و در صورت توافق مبالغ لازم را برای آن اختصاص میدهند. بنابر این توجیه و رایزنی با سفارش دهنده از اهمیت بالایی در زمان برنامه ریزی برخوردار است.

10 راه برای اداره کمپین تبلیغاتی :

ایده های متنوعی در نشریات چاپ و منتشر می شود که گاه در انبوه مطالب به خوبی آشکار نیست.از آنجا که خواننده علاقه مند به دانستن است، گزینش این مطالب نیز در خور توجه است چون می تواند دانش و تجربه ارزشمندی تقدیم خواننده کند.«10 راه برای اداره کمپین تبلیغاتی» از آن دست مطالبی است که مترجم با نگاه خود آن را برگزیده و سپس به ترجمه آن اقدام کرده است.متن حاضر صاف و سرراست به اصل موضوع پرداخته و دستورالعمل های کاربردی خوبی دارد که می تواند کارگزاران تبلیغاتی را به خوبی راهنمایی کند از آن رو که هزینه های مطلوبی را به کار اندازند و پاسخ مطلوبی بگیرند. این در حالی است که کارگزاران تبلیغاتی بیش از دیگران می دانند چه بسیار هزینه های سنگینی که صرف فعالیت های تبلیغات می شود اما در عمل نتیجه سودمندی عاید نمی شود.از این رو متن حاضر متنی خواندی است با سودمندی های فراوان که در پی می آید.


1- برنامه بازاریابی

هیچ چیز بیشتر از برنامه بازاریابی نمی تواند به شما کمک کند تا اهداف خود را بشناسید. شما با خلق و دنبال کردن برنامه بازاریابی خود چیزهای بسیاری راجع به شرکت خود، رقیبان و اهداف بلندمدت خود می آموزید. دانستن اینکه چه نوع تبلیغاتی برای شما بهترین است بسیار ضروری به نظر می رسد.

2- ایجاد طرح عملیاتی

به محض داشتن طرح بازاریابی خود باید یک طرح عملیاتی اتخاذ کنید. این مدل به شما نشان می دهد چگونه افرادی که مستقل کار می کنند (حتی شرکت های تبلیغاتی) نقشه و طرح عملیاتی خود را اجرا می کنند. نقشه عملیاتی اطلاعات ضروری به شما می دهد که می توانید در اداره استراتژی تبلیغاتی خود از آن استفاده کنید.

3- بودجه تبلیغاتی خود را تعیین کنید

اینکه شما چگونه تبلیغ می کنید به بودجه تبلیغاتی شما بستگی دارد. شما نیاز دارید هزینه تبلیغاتی خود را درست و با استراتژی به کار برید. اگر شما تنها سهم اندکی از پول خود را به تبلیغات (آگهی) اختصاص دهید به این معنی است که تمام آن را به محصولی اختصاص داده اید که ساعت دو صبح (از رسانه ای مانند تلویزیون) پخش می شود، اول بدانید چه مقدار پول برای تبلیغات خرج خواهید کرد، آن گاه می توانید تصمیم عاقلانه ای بگیرید که چگونه آن را ایجاد کرده و در چه رسانه ای قرار دهید.
مقاله مرتبط:تاثیر تبلیغات در جذب مخاطب

4- فرصت های سازگار با توان مالی خود را آشکار کنید

اداره کمپین تبلیغاتی شما به این معناست که شما باید خودتان مدیر رسانه خود باشید. شما باید بهترین جای تبلیغ خود و بهترین فرصت متناسب با بودجه خود را پیدا کنید. اگر شما به بودجه خیلی اندکی محدود هستید می توانید راه های فرعی بسیاری به جای تبلیغات با هزینه های بالا را پیدا کنید.

5- مخاطب و جامعه هدف خود را بشناسید

تبلیغات شما وقتی جامعه هدف خود را تحت تاثیر قرار ندهد موثر نخواهد بود. اول مخاطبان خود را بشناسید قبل از اینکه تبلیغ خود را خلق کنید. مثلاً اگر کارخانه شماوسیله برای بزرگسالان تولید می کند نیازی به سرمایه گذاری برای تبلیغات در شبکه کودک ندارید.

6- در رسانه های مناسب تبلیغ کنید

شما باید قادر باشید از تمام رسانه ها و ابزارهای تبلیغاتی که در جهت منافع شماست، استفاده کنید. خرج کردن هزینه های بسیار توسط ای میل های تبلیغاتی در جایی که می توان هزینه تبلیغاتی را صرف تبلیغات چاپی کرد، مشتری های شما را به کمتر از تعدادی که می توانستید داشته باشید محدود می کند. به همه رسانه ها فکر کنید به جامعه هدف خود بیندیشید، به برنامه بازاریابی خود نگاهی بیندازید و نقش عملیاتی خود را ببینید سپس تصمیم بگیرید که چه رسانه ای برای تبلیغ و با توجه به هزینه شما بهترین است.

7- از کار کردن با افراد مستقل نهراسید

اگر نمی توانید از پس هزینه های آژانس های تبلیغاتی برآیید می توانید با طراحان مستقلی کار کنید. حرفه ای ها می دانند که چه چیزی یک تبلیغ خوب را می سازد. بسیاری از این طراحان مستقل در آژانس های مختلف کار کرده اند در نتیجه شما می توانید از تجربه آنها نیز استفاده کنید. همچنین اینگونه طراحان می تواند به شما کارهای کپی و مواد مرغوب و با قیمت مناسب بدهند.

8- ثبات مهم است

اگر شما تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، تبلیغات چاپی و کمپین های اینترنتی اجرا می کنید در آنها ثبات و یکدستی را حفظ کنید. یک گوینده و موسیقی واحد را برای تبلیغات خود به کار برید. در اقلام چاپی نیز باید از رنگ ها و فونت های مشخصی استفاده کنید. از یک شعار استفاده کنید، با این کار همه چیز را برای مشتری بالقوه خود مثل شعار، رنگ، فونت، گوینده و هر چیزی که به کمپین تبلیغاتی شما مربوط است تثبیت خواهید کرد.

9- دفعات تبلیغ

خریدن فضایی برای تبلیغ در یک شبکه رادیویی که فقط یک بار ساعت
30: 4صبح پخش می شود خیلی واکنش مخاطب را برنمی انگیزد. شما به تبلیغاتی نیاز دارید که تعداد دفعات تکرار بیشتری داشته باشد تا شانس اینکه مخاطبان بیشتری را جذب کنید بیشتر شود. اگر شما یک کمپین اینترنتی را اداره می کنید برای تعداد دفعات آن تصمیم گیری کنید. دفعه اولی که تبلیغ خود را می فرستید باید به این فکر کنید که قرار است چند بار آن را بفرستید و بعدی ها چگونه باشند؟
قبل از شروع به عمل به این سوال ها جواب بدهید تا موفقیت شما افزایش یابد.

10- کتاب ها

زمانی که تمام اینها به کمک شما نمی آیند و هنوز شما سوالات زیادی دارید و با مشکلات زیادی مواجه هستید، کتاب های زیادی هستند که می توانند برای پیدا کردن مخاطب از آنها استفاده کنید. همچنین به دنبال عنوان هایی باشید که تازه انتشار یافته تا شما را در قله اطلاعات تبلیغات نگه دارد.

در مرحله دومشخص متقاضی کمپین ارائه شده توسط شرکت را به طور کامل مطالعه وتاییدمی کند یا ممکن است در صورت عدم تایید در این مرحله مواردی به کمپین اضافه ویا کم شود که در این صورت مبلغ تعیین شده توسط شرکت تبلیغاتی برای انجام تبلیغ کاسته ویا افزوده میشود

در مرحله سومساخت تبلیغ آغاز می شود که انواع مختلفی دارد، در اینجا به توضیح چند مورد می پردازیم

بیلبورد

بیلبورد یا آگهی‌نما به تابلوی بزرگی گفته می‌شود که فضای مناسبی برای نصب آگهی را در اختیار دولت، صنعتگران و عرضه کنندگان کالا میگذارد. و در اصل به هر فضای خارجی که امکان نصب آگهی بر آن باشد اطلاق می‌شود. اما امروزه، بیشتر به معنای تابلوهای بسیار بزرگ و نورپردازی شده‌است که بر پایه‌های بلندی قرار گرفته و از فواصل دور قابل دیده شدن هستند.


درمورد بیلبوردها باید به این نکات توجه کرد:

1) مکان تبلیغ بسیار مهم است تبلیغات خاص باید در مکان های خاص باشد برای مثال مناسب ترین مکان برای نصب تبلیغات کتاب ها وکلاس های کنکور خیابان انقلاب است.
2 )نکتهٔ بعدی این است که رساندن پیام در زمان کم، ارزش زیادی دارد. بخاطر همین موضوع نباید در پوسترها و تابلوهای تبلیغاتی از عناصر تصویری ونوشتاری زیادی استفاده کرد، مخصوصا در بزرگراه‌ها و مکانهای شلوغ، چون کسی که سوار ماشین است تا بیاید مفهوم تابلو را در آن شلوغی درک کند، عبور کرده و رفته است.

*بیلبورد پس از طراحی توسط وزارت ارشاد با ید تایید شود.برای این کار شرکت کاربرگ بالا را تکمیل کرده وبه وزارت ارشاد ارائه می دهد.

تیزر تلویزیونی:

تیزرهای تبلیغاتی در بین عموم و متخصصان تعاریف متفاوتی دارد. به طور کلی هر سناریو شامل پیام تبلیغاتی که به صورت اجرایی با استفاده از متریال های صوتی و تصویری توسط رسانه صدا یا سیما به مخاطبان برسد را تیزر می گویند و اداره، کنترل، برنامه ریزی و هدایت آنها توسط فرد یا افرادی که به آنها مدیران تیزر می گویند صورت می گیرد.

هر تیزر شامل دو ساختار درونی و بیرونی است که ساختار بیرونی آن شامل موارد زیر است.

تصویر ، حرکت ، نور ، صدا ، موسیقی ، دیالوگ، رنگ ، ترکیب بندی، شکل و ….

و اما ساختار درونی یک تیزر نیز بسیار مهم است که شامل موارد زیر می باشد

خلاقیت و نوآوری ، سناریو، تکنیک اجرایی ، سبک و ….

هر یک از این بخش ها نقش مهمی را دریک تیزر بازی می کنند و اثر گذاری عمیقی بر روی یک تیزر دارند طراحان وکارگردانان تیزرهای نیز تمامی این عوامل را بررسی و تجزیه و تحلیل می کنند تا بتوانند یک تیزر خوب و حرفه ای تهیه کنند.

مدیریت تیزر به نوعی همان مدیریت رسانه در رسانه های تبلیغاتی است و تهیه کننده تیزر در شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی است با این نکته که مواد و مصالح آن محصولات صوتی و تصویری فرهنگی و تبلیغاتی و مخاطبان آنها عموم مردمند. مدیران تیزر علاوه بر اینکه مسئولیت اداره کارکنان ، تامین منافع و ایجاد انگیزه در آنها ، تصمیم گیری ، برنامه ریزی و راه اندازی طرحهای مختلف را بر عهده دارند باید بتوانند با استفاده از فن آوریهای نوین محصولات صوتی و تصویری فرهنگی و تبلیغاتی مورد نیاز مخاطبان را در سطح ملی و فراملی تولید کنند.

نکته: به تیزرهای تلویزیونی گاهی اوقات تخفیف نیز تعلق می گیرد ولی درمبلغ تعرفه تغییری ایجاد نمی شود واین تخفیف به معنای بیشتر شدن دفعات پخش است

کاتالوگ

کاتالوگنوعی از تبلیغات در عرصه تولید، تجارت وخدمات می باشد که می تواند در برقرار کردن ارتباط مستقیم و چگونگی انتقال مفاهیم و تبادل اطلاعات به مخاطب نقش به سزایی داشته باشد.

تاریخچه کاتالوگ

از خلق کاتالوگ در جهان تبلیغات مدت زیادی نمی گذرد، در اواسط قرن بیستم انسان صنعتی و جامعه سرمایه داری آن زمان، لحظه ای توانست از کاتالوگ به عنوان یک وسیله تبلیغاتی استفاده کند که دیگر ابزارها و فکرهای گذشته چون اطلاعیه ها وتراکت های تک رنگ و معرفی های حضوری و لفظی، جوابگوی نیاز تولیدکنندگان نبود.

به ناچار برای به وجود آوردن انگیزه، رقابت و معرفی بازار تولید و عرضه، اقدام به خلق شیوه نوینی از پدیده های گرافیکی کردند تا پیام گیرها بتوانند در فرصت مناسب و با شرح و تصاویری که در این وسیله تبلیغاتی درج شده بود، با تولیدات عرضه شده آن مرکز آشنا شوند.

به وجود آمدن تنوع در تولیدات برای جامعه مصرفی و شکوفایی صنعت نوپای بعد از جنگ جهانی دوم، عرصه تبلیغات را چنان تحت تاثیر قرار داد که دیگر محصول تولید شده بدون تبلیغات وسیع، جایی در بازار آن زمان نداشت.

در نهایت تولیدکنندگان باید برای هدایت افکار وسیع جامعه چاره ای می اندیشیدند تا با روش جدیدتری بتوانند بازار موجود را از دست رقبا بگیرند و این امر مهم نیاز به نوآوری در عرصه گرافیک را باعث شد.

بروشور

بر وشور کالای اطلاع رسانی است که ارائه اطلاعاتی مربوط به کالا ، خدمات یا رخ داد اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و یا فرهنگی میباشد.
این کالا نشریه ای است که بسته به مقدار محتوای بروشور می تواند در یک یا چند صفحه ، تک رنگ ، دورنگ یا چهار رنگ با استفاده از متن عکس و گرافیک چاپ میگردد.
برو شور ها معمولا رایگان توزیع میگردد و به همین دلیل اگر از ساختار گرافیکی و اطلاع رسانی خوبی بر خوردار باشد برای مدت بیشتری نزد مخاطب خواهد ماند.

مرحله آخر مرحله اجرا در سطح شهر یا کشور است وپس از اجرا مشخص می شود که تبلیغ تا چه حد موفق بوده.

نکته :تهیه واجرای تبلیغات فقط باید توسط شرکت های تبلیغاتی انجام شود،افراد حقیقی وحقوقی اجازه تهیه هیچ گونه تبلیغی را به صورت مستقل ندارند.


[ بازدید : 366 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

شرکت تبلیغاتی چیست؟

دوشنبه 4 بهمن 1395
12:23
مینا شفیعی


بر اساس موسسه تبلیغات در آمریکا، یک شرکت تبلیغاتی سازمان مستقلی از افراد و کسب وکارهای خلاق است که در توسعه و آماده سازی برنامه بازار، تبلیغات و سایر ابزارهای ترویجی تخصص خاصی دارند.

شرکت تبلیغاتی، شرکتی است که:

• ایده های تبلیغاتی جدید ایجاد می کند.
• تبلیغات چاپی، رادیویی، تلویزیونی و اینترنتی را طراحی می کند.
• فضا و زمان تبلیغات را رزرو می کند.
• کمپین های بازاریابی را برنامه ریزی می کند.
• تحقیقات و پژوهش های لازم را انجام می دهد.
• خدمات دیگری را ارائه می دهد که به موفقیت مشتریان کمک می کند.
• یک شرکت تبلیغاتی یک نوع خدمات تجاری است که برای ایجاد، برنامه ریزی و مدیریت تبلیغات مشتریان خود طراحی شده است.
• یک شرکت تبلیغاتی ، فراهم کننده خدماتی است که برای مشتریان کار می کند تا کمپین تبلیغاتی هدفمند و موثر را ایجاد نماید.

اگر خواستار مطالعه مقالات به روز حوزه تکنولوژی هستید به بخش دیجیتال مارکتینگ رجوع کنید.

خدمات اولیه شرکت تبلیغاتی شامل موارد زیر است:

• تکمیل تجزیه و تحلیل بازاریابی
• توسعه یک برنامه تبلیغاتی
• آماده سازی یک استراتژی خلاقانه
• ایجاد و اجرای تبلیغات
• توسعه و به کارگیری یک برنامه رسانه ای
• مدیریت صورتحساب و پرداخت ها
• ادغام و یکپارچه سازی ارتباطات بازاریابی

انواع شرکت تبلیغاتی:

• شرکت تبلیغاتی با خدمات کامل یک شرکت تبلیغاتی با خدمات کامل می تواند محدوده وسیعی از خدمات بازاریابی را فراهم آورد. این نوع کانون می تواند به طور مستقیم خدماتی را در اختیار مشتریان قرار دهد که مرتبط به تبلیغات است. این خدمات شامل کپی رایتینگ؛ایجاد آثار هنری،تولید تبلیغات و برنامه ریزی رسانه ای است. این شرکت چنین خدماتی را در محدوده وسیعی از قیمت ها، توزیع، بسته بندی و طراحی محصول ارائه می کند.

مقاله مرتبط: تفاوت کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا در چیست؟

شرکت تبلیغاتی مدولار:
یک شرکت تبلیغاتی مدولار یک شرکت تبلیغاتی با خدمات کامل است که خدمات خود را بر اساس قطعات موجود ارائه می کند . بنابراین تبلیغ کننده ممکن است بخواهد با بخش خلاق کانون ارتباط داشته باشد تا یک کمپین تبلیغاتی موثر ایجاد نماید و از سایر خدمات در شرکت های دیگر بهره مند شود.همچنین تبلیغ کننده ممکن است بخش رسانه ای یک کانون را استخدام کند تا برنامه ای را برای تبلیغی اجرا کند که یک شرکت دیگر آن را توسعه داده است. دستمزد و هزینه استفاده ا ز خدمات بر اساس کارهایی که انجام می شود محاسبه خواهد شد.

شرکت تبلیغاتی در شرکت:
برخی از شرکت ها دوست دارند کنترل نزدیک تری به تبلیغات داشته باشند. به همین خاطر از شرکت تبلیغاتی در داخل شرکت خود استفاده می کنند. این نوع شرکت تبلیغاتی کلا متعلق به تبلیغ کننده است. این کانون تمامی کارهایی که یک شرکت تبلیغاتی خارجی( یا خارج از شرکت) انجام می دهد را به خوبی اجرا خواهد کرد. تفاوت بین شرکت تبلیغاتی در شرکت و دپارتمان تبلیغاتی این است که گزینه اول می تواند مشتریان متعددی را مدیریت کند اما دپارتمان تبلیغاتی تنها متعلق به همان شرکت است و نمی تواند مشتری خارج از شرکت داشته باشد.

آژانس های متخصص تبلیغات:
شرکت هایی وجود دارد که کار تبلیغات را تنها در حوزه خاصی انجام می دهند. به عنوان مثال شرکت هایی هستند که تنها در حوزه مالی تخصص دارند.

مقاله مرتبط: ⁣کمپین تبلیغاتی چیست؟

بوتیک های خلاق:
بوتیک های خلاق، آژانس های فروشگاهی هستند که تنها کارهای خلاقانه را فراهم می کنند. کارهای خلاقانه خاص شامل کپی رایتینگ، اثار هنری و تولید تبلیغات است. آنها می توانند خدمات کاملی در اختیار مشتریان قرار دهند یا با سایر شرکت ها ادغام شوند.

مزایای استفاده از شرکت تبلیغاتی:
1. آنها توانایی خرید رسانه در نرخ انبوه را دارند که یک کسب وکار کوچک نمی تواند به تنهایی اینکار را انجام دهد.
2. آنها به خوبی آموزش دیده هستند و می دانند تبلیغات شما را در چه مکانی قرار دهند تا دسترسی خوبی به بازار هدف داشته باشید. این امر از اتلاف منابع جلوگیری می کند.
3. آنها به شما کمک می کنند بازار هدف خود را مشخص کنید بنابراین پیام مورد نظر برای دسترسی به این افراد طراحی می شود.
4. مدیریت آن اسانتر است.

معایب استفاده از شرکت تبلیغاتی:
• مهم ترین عیب شرکت تبلیغاتی فاکتور ارتباطی خواهد بود. اگر یک شرکت تبلیغاتی به خوبی ارتباط برقرار نکند یا اهداف مشتریان خود را به تاخیر بیندازد، ممکن است مشکلات زیادی ایجاد گردد.
• عیب دیگر شرکت تبلیغاتی خرید تخفیف در رسانه هاست. به خاطر برخی از مشکلات ممکن است نتوانید از تمامی مزایای این رسانه ها استفاده کنید.

نقش شرکت تبلیغاتی:
• شرکت تبلیغاتی یک فراهم کننده خدمات است که از طریق توسعه کمپین های تبلیغاتی مناسب به مشتریان خود کمک می کند.
• هدف آنها ، نشان دادن خدمات و محصولات مشتریان به روشی است که تصویر مثبتی در ذهن مشتریان ایجاد شود.
• نقش شرکت تبلیغاتی با شناسایی اهداف مشتریان آغاز می شود.
• این شناسایی به ارزشی تبدیل می شود که در آن برنامه ریزی برای فعالیت های آینده و ایجاد کمپین صورت می گیرد.
1. محصول یا خدمات شرکت برای چه کسی طراحی شده است؟
2. چه کسی از آن استفاده خواهد کرد؟
3. گروه هدف شرکت چه کسانی هستند؟
4. محصولات شرکت چه ویژگی های خاصی دارند؟ چه چیزی آن را متمایز می کند؟
5.آیا محصولات منحصر به فرد هستند یا متفاوت اند؟
6.موقعیت محصولات شرکت نسبت به محصولات مشابه دیگر چگونه است؟
7. دوست دارید چه چیزی را در مورد محصول خود به افراد انتقال دهید؟
8. شرکت شما چگونه باید با افراد ارتباط داشته باشد؟
9. از چه رسانه ای می توان استفاده کرد؟ رادیو؟ تلویزیون؟ روزنامه؟ مجله؟ تبلیغات اتوبوسی؟ پست مستقیم؟

زمانی که شرکت تبلیغاتی با اهداف و کسب وکار مشتریان خود اشنا شد، می توان کمپین های تبلیغاتی را برنامه ریزی کرد. برای انجام اینکار، باید موارد خاصی همچون افزایش فروش؛ وارد کردن محصولات جدید در بازار، بیان دوباره مزایای محصولات برند مشتری و به دست آوردن مشتریان جدید و حفظ و نگهداری مشتریان قبلی را مد نظر داشته باشید.
تیم متخصص در شرکت تبلیغاتی تمامی تلاش خود را برای توسعه متون زیبا و جذاب در تبلیغات خواهد کرد. تمامی اینکارها بر اساس پارامترهای تعریف شده ای انجام می شود که مشتری آن را تعیین کرده است. همچنین بودجه ای که صرف تبلیغات می شود نیز باید مد نظر قرار گیرد.

وظیفه شرکت تبلیغاتی:
1. برنامه ریزی حساب:
شرکت تبلیغاتی معمولا دارای برنامه ریزهای حساب هستند که با مشتریان و کانون ارتباط مستقیمی دارند. این افراد مطمئن می شوند که نیازهای مشتریان در اختیار تیم پژوهش و تیم خلاق قرار گرفته است.
آنها همچنین باید مطمئن شوند که اطلاعات ضروری به مشتریان انتقال می یابد. برنامه ریزی حساب جایی است که شرکت تبلیغاتی تعامل اولیه خود با مشتریان را آغاز می کند.


2.تحقیقات بازاریابی:
کانون های تبلیغاتی برای توسعه مشخصه های بازار هدف خود از طریق تحقیقات بازاریابی با شرکت ها همکاری می کنند. معمولا این کانون ها زمان زیادی را برای تحقیق و بررسی مشتریان انجام می دهند تا به خوبی بدانند این افراد چه محصولی می خرند و چه چیزی آنها را به خرید تشویق می کند.

مقاله مرتبط: مزایای اصلی بازاریابی دیجیتال چیست؟


3.تحقیق در مورد بازار:
برای شناخت رقبا، مدیران حسابداری در شرکت تبلیغاتی بازار هدف را مورد بررسی قرار می دهند، رقبای موجود را شناسایی می کنند و تاکتیک های بازاریابی آنان را شناسایی می کنند. از طریق تحقیق در مورد بازار، کانون های تبلیغاتی می توانند فاکتورهای سیاسی، اجتماعی، فنی و اقتصادی را شناسایی کنند که ممکن است بر روی کمپین مشتری تاثیرگذار باشد.


4.خلاقیت:
شرکت تبلیغاتی به خاطر خروجی خلاقانه خود که می تواند شامل طراحی سایت، متن تبلیغاتی، تبلیغ در مجله ، رادیو ، تلویزیون باشد شناخته شده و مشهور است. رسانه تبلیغاتی معمولا در هر کمپینی متفاوت است. طراحان گرافیک، طراحان سایت، نویسندگان، ویراستاران و مدیران خلاق یک شرکت تبلیغاتی را به محلی خلاق تبدیل کرده اند.


5. فروش فضای تبلیغاتی:
کانون های تبلیغاتی تنها عناصر تبلیغاتی را برای مشتریان خود ایجاد نمی کنند. این افراد بینشی را در مورد رسانه های موثر برای معرفی محصولات، خدمات یا رویدادها نیز در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. در این فرایند، آنها تلاش می کنند مکان قرار گیری تبلیغات مشتریان چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین را امن سازند. آنها مقررات را بررسی می کنند و سعی می کنند بهترین شیوه را برای داشتن تبلیغاتی موثر انتخاب نمایند.


[ بازدید : 373 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

30 نکته در رابطه با بازاریابی محتوا

چهارشنبه 29 دی 1395
21:10
مینا شفیعی


30 نکته در رابطه با بازاریابی محتوا

بنا به درخواست مکرر شما عزیزان مبنی بر انتشار نکات بازاریابی محتوا که در کانال تلگرامی شرکت تبلیغاتی کروشه قرار دارد امروز تصمیم گرفتیم نکاتی را که تا به امروز روی کانال کروشه قرار دادیم را برای شما عزیزان بر روی سایت نیز انتشار دهیم تا قابلیت کپی و یادداشت برداری برای شما دوستان گرامی فراهم شود.

1.شما تولید محتوا می کنید زیرا فرآیند خرید به طور اساسی تغییر کرده است. در حال حاضر شما به روش های جدیدی برای آغاز مکالمه و تعامل با مشتریان خود نیاز دارید.

2. محتوا باعث به وجود آمدن جستجو می شود، جستجو ترافیک سایت را تولید می کند، ترافیک باعث به وجود آمدن بازدیدکننده خواهد شد، بازدید کننده به سرنخ تبدیل می شود و در نهایت سرنخ به فروش تبدیل می شود.

مقاله پیشنهادی امروز کروشه: دیجیتال مارکتینگ چیست؟

3.لحظه ای که ما شروع به ایجاد یک داستان قوی می کنیم، مدیران اجرایی و سرمایه گذاران آن را دوست خواهند داشت. محتوا دارای یک نیروی قوی برای ایجاد فرهنگ است.

4. به آنها نشان دهید چگونه با محتوای تولیدی قادر به جمع آوری ایمیل های افراد هستید. ایمیل ها بسیار ارزشمندند و باعث ایجاد پول می شوند.

5.بازاریابان با اشتراک گذاشتن کارهای دیگران نمی توانند برند خود را متمایز سازند یا نوآوری های خود را نشان دهند. تنها خلاقیت برنده خواهد بود.

6.تاکید بسیار کمی بر روی کمال فنی خالص در حوزه سئو وجود دارد. تاکید بیشتر بر روی تجربه کاربری است.

7.محتوا هر چیزی است که ارزشی را به فردی می افزاید. این فرد نیز می تواند با شما به کسب وکار بپردازد و تصویر برند را به خوبی بسازد.

مزایای اصلی بازاریابی دیجیتال چیست؟ این مقاله نیز میتواند در دانش شما تاثیر گذار باشد با مطالعه آن به دانش خود بیفزایید.

8. اگر نمی دانید اهداف کسب وکار شما چیست،پس باید از خودتان بپرسید. اگر یک CMO هستید آن را چاپ کنید و بر روی دیوار بزنید.

9. با نقاط درد و رنج ، کار خود را شروع کنید و محتوای خود را از آنجا سازمان بندی کنید. شما باید دید خود را عوض کنید و بگویید: چه چیزی می تواند نیازهای مشتریان را برآورده سازد؟

10. تیم هایی که با مشتریان روبرو هستند باید جریان کاری متقابل داشته باشند بنابراین هر کارمندی می تواند در یک زمان واقعی با هر بخشی از محتوا به خوبی کار کند.

11.ما می خواهیم مطمئن شویم که محتوای ما برای هر فردی که به آن نیاز دارد در دسترس خواهد بود. این اولین و اصلی ترین هدف ماست .

12. محتوا هرگز به معنای حجم نیست. پیام خود را به درستی منتقل کنید و در مورد کاری که انجام می دهید استراتژیک باشید.

بنا بر تاکید محتوا مقالات مرتبط را قرار دادیم تا شما راحت تر به مطالعه آنها بپردازید: مراحل آماده سازی محتوا برای دستگاه موبایل

13. انتشار کافی نیست شما باید بتوانید یک چشم انداز منحصر به فرد در جهان به اشتراک بگذارید که سعی دارید ان را ایجاد نمایید.

14. ایجاد محتوا همچون یک گزارش قدیمی است. شما باید به کارخانه اصلی آن سر بزنید. باید منابع را توسعه دهید.

15. نگه داشتن مشتری بسیار کم هزینه تر از به دست آوردن مشتریان جدید است.

16. این یک تصمیم استراتژیک است. یک ویراستار باید در مورد اینکه مخاطبانشان چه کسانی هستند تصمیم بگیرد.

17. کار خود را با توضیحی از مشکلاتی که شرکت شما در حال حل کردن آن است آغاز کنید. افرادی را تشخیص دهید که این مشکلات را دارند و پرسوناها را بخش بندی کنید.

18. به جای پر کردن یک سند پرسونا( شخصیت) بر اساس عواطف، بیرون بروید و با مشتریان خود ارتباط داشته باشید. هیچ چیزی نمی تواند جایگزین این موضوع باشد.

19. به هنگام ساخت یک مخاطب هیچ چیزی نمی تواند جایگزین کیفیت و اصالت شود.

20. فراتر از پرسونا فکر کنید و فرضیات خود را به چالش بکشید. با مخاطبان هدف خود ارتباط عمیق تری داشته باشید. زمانی که وارد بازار کاری خود می شوید ، موارد مهم زیادی که بسیار ضروری و حیاتی هستند را کشف خواهید کرد.

21. در مورد تم ها و مسائل صحبت کنید. در مورد محصولات صحبت نکنید. چارچوبی داشته باشید که با کاربر آغاز می شود.

22. با شخصیت های موجود اشنا شوید؛ آنها را بشناسید ، قابل درک بودن داستان را بررسی کنید. ایا این موارد زندگی شما را تغییر داده است؟

23. برندهای بسیاری با این سوال کار خود را آغاز می کنند: قصد داریم در مورد چه چیزی صحبت کنیم؟ این برندها در مورد چگونگی جریان محتوا برای افرادی که به آن نیاز دارند فکر می کنند. افراد و کاربران نهایی معمولا از این محتوا استفاده می کنند.

24. با افرادی که محصولات شما را خریداری کرده اند صحبت کنید. مواردی که آنها در این فرایند مصرف کرده اند را درک کنید.

25. محتوای مفید، تعاملی و چالش برانگیز برای تصمیم گیرندگان کسب وکار فراهم کنید. باید قبل از ارائه راه حل های پیشنهادی، اطلاعات مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهید.

26. محتوایی را که نتواند مشکلی را حل کند یا یک به روزرسانی نوآورانه برای یک راه حل قدیمی ارائه نکند، ایجاد نکنید.

27. قبل از اینکه بخواهید یک موضوعی را منتشر کنید در مورد همه چیز تحقیق و پژوهش کنید. باید بتوانید مفید بودن محتوای خود نسبت به محتوای دیگران را ثابت کنید.

28. بهترین محتوای بومی مواردی است که برند شما را در میان موارد بزرگتری قرار می دهد.

29. ایا می توانید پا را فراتر از تبلیغات سنتی ، استاتیک و یک طرفه بگذارید؟ چگونه می توانید یک ارتباط عمیق تر داشته باشید؟

30. یک راهنمای سبک و راهنمای صوتی داشته باشید که بتواند جزییات بیشتری را به کارهای شما بیفزاید.

امیدوارم از مطالعه این مبحث لذت کافی را برده باشید و با نظرات خود ما را در تهیه هرچه بهتر مقالات و موضوعات مورد علاقه خود همراهی نمایید.


[ بازدید : 343 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

تحقیقات بازاریابی چیست؟

شنبه 25 دی 1395
11:12
مینا شفیعی


تحقیقات بازاریابی به زبان ساده یعنی فهمیدن اینکه مشتری کنونی و آتی نسبت به محصولات و خدمات شما چه دیدگاهی دارند.

بدون این اطلاعات، خطر نداشتن ارتباط با مشتریان کنونی و آتی شما را تهدید می کند . معمولا دیدگاه مشتریان نسبت به مدیران ، توزیع کنندگان ، خرده فروش ها یا افرادی که با کسب و کار شما آشنا هستند ، متفاوت است و محصولات ، خدمات و شرکت تبلیغاتی شما را از زاویه دیگری نگاه می کنند.

برای نمونه، مردهای 55 ساله که عموما" غذا درست نمی کنند، به احتمال زیاد نیازهای مادر شاغلی را که از سر کار می آید و باید به سرعت برای بچه ها شام درست کند، نمی دانند. اما تحقیق، نیاز یا محصولاتی را که مشکل شام را حل می کند ، نشان می دهد. بدون درک عینی بازار ، اطلاعاتی که از تحقیق به دست می آید ممکن است شما را در معرض اشتباهات زیانبار بازاریابی قرارد هد .

محصولات فراوانی بدون کوچک ترین تحقیقی به فروشگاه ها عرضه می شوند. شرکت ها صدها ، هزاران یا میلیون ها دلار برای توسعه کالا، بسته بندی و توزیع هزینه می کنند ، اما کسی را نمی خرد چرا ؟ خوب واضح است که محصول یا نحوه باازاریابی آن مشکلی دارد. اما چه مشکلی ؟ آیا بازاریاب ها کوچک ترین اطلاعاتی در مورد واکنش بازار هدف به قیمت ، بسته بندی یا نام کالا ندارند ؟ آیا مشتریان هدفی که به محصول ، نام وبسته بندی یا قیمت آن واکنش نشان می دهند را میشاسند؟ بدون این دانش ، هیچ شرکتی نمی تواند " کوچکترین مشکلاتش " را حل کند.

مقالات مرتبط: دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تحقیق در کدام مرحله بازاریابی مناسب است؟

برای اجتناب از این " اشتباهات کوچک " باید تحقیق صادقانه ای در میان مشتریان انجام دهید. پیش از توزیع محصول یا تبلیغات، این تحقیق باید کامل شده باشد .

به خاطر ترس تان درستی تحقیق را نادیده نگیرید

بیشتر تولید کنندگان برای کالاها بسته بندی جدید درست می کنند. با قراردادن بسته بندی جدید در کنار محصولات رقابتی ، دیگر به خودشان زحمت نمی دهند که بررسی کنند آیا این بسته بندی جدید در قفسه دیده می شود یانه. مشتریان نگاهی به قفسه ها می اندازند و برندی را سفارش می دهند که ازقبل به یاد دارند . به تازگی شرکتی چند میلیارد دلاری با صدها میلیون دلار هزینه ، بسته بندی محصولاتش را تغییر داد. پس از چند هفته عرضه آن گزارش شد که مشتریان تفاوت را بین محصولات متوجه نمی شوند و فکر میکنند که بسته بندی گونه متقاوتی از محصولات رقیب است نه یک محصول جدید . شرکت دوباره بسته بندی اش را تغییر داد . تحقیق می توانست این مشکل را مشخص و از بروز آن جلوگیری کند.

همچنین باید در سرتاسر چرخه تولید کالا یا خدمات خود از تحقیقات بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید . همچنان که یک برند جوانه می زند و رشد می کند ، مسایل و فرصت های جدیدی مطرح می شود . تحقیق راهی است برای رسیدن به جواب ها و ارزیابی منصفانه.

برای نمونه ، شرکتی خط تولید موفق شامپو و نرم کننده مو دارد. ممکن است شرکت اطلاعاتی داشته باشد که بعضی از مشتریان خانم به خاطر استفاده زیاد سشوار و فر دهنده ها موهای خشک و شکننده ای دارند . شرکت به این ایده می رسد که محصولی برای موهای آسیب دیده آنها تولید کند که مشکل آنها برطرف شود . اولین قدم در این تحقیق ، اثبات این است که برای چنین محصولی تقاضا وجود داشته باشد . اگر مشتریان به این ایده نگرش مثبتی نشان دادند ، آنوقت باید آزمایش های دیگری در فرمول نرم کننده انجام دهید. کدام فرمول بهترین عملکرد را دارد؟ کدام یک انتظارات مفهوم محصول را بر آورده می سازد ؟ با این دانش ، احتمال موفقیت شرکت در بازار بسیار بالا می رود.

مفهوم محصول

توصیف خلاصه ای ( چند جمله ) از محصول در حال توسعه از زبان مشتری ، نوعا" نامی توصیفی دارد ( مانند نرم کننده برای موهای شکننده ) ، مزیتش را توصیف میکند ( برای نمونه ، موی شکننده را نرم و براق می کند ) و ویژگی کلیدی آن را می گوید ( برای نمونه ، مو را پر پشت و نرم و خشک کردن آن را آسان می کند ).


[ بازدید : 370 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مزایای اصلی بازاریابی دیجیتال چیست؟

دوشنبه 20 دی 1395
16:50
مینا شفیعی

عملکرد محتوا و رهبری تولید:

تصور کنید که شما یک بروشور از محصولتان درست کرده و آن را برای دیگران ارسال کرده‌اید، بروشور یک‌شکل از محتواست که البته آنلاین نیست. مشکل اینجاست که شما هیچ ایده‌ای ندارید که چند نفر بروشور شمارا بازکرده یا چند نفر آن را در سطل آشغال انداخته‌اند؟ حال اگر شما این بروشور را در وب‌سایت خود قرار دهید، می‌توانید آمار دقیق افرادی که آن را دانلود کرده‌اند و اطلاعات آن‌ها را برای تماس به دست آورید. نه‌تنها می‌توانید تعداد افرادی که مطالبتان را دریافت کرده‌اند تخمین بزنید بلکه همچنین می‌توانید تولیدات قابل‌عرضه به افراد در حین دانلود را نیز هدایت کنید.

قسمت اول این مقاله با عنوان دیجیتال مارکتینگ چیست؟ در بخش دیجیتال مارکتینگ قرار داردآن را مطالعه کنید.

مدل‌سازی اسناد:

یک بازاریابی دیجیتال به همراه ابزار مناسب به شما اجازه می‌دهد تا تمامی فروش خود را از اولین مشتری ردیابی کنید. همچنین می‌توانید استراتژی بازاریابی‌تان را تجزیه‌وتحلیل کرده و ببینید کدام قسمت عالی کارکرده و کدام بخش نیاز به بازنگری دارد.

نقطه اتصال بین بازاریابی و فروش بسیار مهم است. بر اساس اسناد منتشره توسط گروه آبردین، شرکت‌هایی که هم‌تراز بازاریابی و فروش قوی داشته‌اند، از نرخ رشد سالانه 20 درصدی در مقایسه با شرکت‌هایی که تراز ضعیف 4 درصد داشته‌اند، برخوردار بوده‌اند. شما می‌توانید چرخه خرید مشتری را با استفاده از فن‌آوری‌های دیجیتال بهبود بخشیده و بازتاب مثبتی در مسیر کسب‌وکار و تجارت خود به وجود آورید.

من چه نوع محتوایی را باید ایجاد کنم؟

نوع محتوا بستگی به نیازهای مخاطبان شما در طول خرید دارد. شما باید با ایجاد خریدارهای شخصی برای شناسایی اهداف و چالش‌های مخاطبان خود در رابطه با تجارتتان شروع کنید (با استفاده از قالب‌های رایگان). در سطح عمومی، محتوای آنلاین شما باید باهدف دستیابی مخاطبان به اهداف و غلبه بر چالش‌هایشان باشد. بعدازاینکه آن‌ها آماده مصرف این محتوا شدند، شما باید درباره اینکه آن‌ها در کدام مرحله از خرید هستند، فکر کنید. ما این را نقشه محتوا می‌نامیم.

با استفاده از نقشه‌برداری از محتوا و مطالب، هدف این است که برای هدف قرار دادن محتوا باید:

ویژگی‌های کسی که می‌خواهد آن را مصرف کند.

اینکه آن فرد چقدر به خرید محصول نزدیک شده است

برای کمک به شما در انجام این کار، ما یک قالب نقشه‌برداری از محتوا را به‌صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌دهیم. در اینجا ما گزینه‌هایی را که در هر مرحله می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد را بیان می‌کنیم:

مرحله آگاهی: پستهای وبلاگ. یک‌راه عالی برای افزایش ترافیک اصلی شما، هنگامی‌که با یک سئو و کلمات استراتژیک همراه می‌شود

اینفوگرافی: بسیار قابل اشتراک‌گذاری. به این معنی که شانس خود را هم‌زمان با اشتراک مطالب از سوی دیگران در شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید.

فیلم کوتاه: این نیز بسیار قابل اشتراک‌گذاری است. می‌توانید از طریق یوتیوب اقدام کنید.

مرحله نظر: کتاب‌های الکترونی: برای هدایت محتوایی بسیار خوب هستند زیرا عموماً از یک پست وبلاگی یا اینفوگرام جامع‌تر هستند، به این معنی که احتمال اینکه افراد بیشتری از این طریق تبادل اطلاعات کنند بیشتر است.

گزارش تحقیقی: این نیز یک کار باارزش محتوایی بالاست. گزارش کار و تحقیق و ارائه داده‌های جدید، می‌تواند سطح آگاهی عمومی را نسبت به تجارت شما بالا ببرد. این کار اغلب توسط رسانه‌ها و مطبوعات صورت می‌گیرد.

Webinar ها: یک فرم مفصل‌تر و تعاملی‌تر از ویدیوها هستند. یک فرمت محتوایی مؤثرتر از وبلاگ و فیلم که برای مرحله در نظر گرفتن، پیشنهاد می‌شود.

مرحله تصمیم‌گیری: مطالعات موردی: وجود مطالعات موردی دقیق در وب‌سایت شما می‌تواند شکل مؤثری از محتوا را برای کسانیکه قصد خرید از شمارا دارند فراهم کند.

مشتریان: اگر مطالعات موردی مناسبی ندارید، می‌توانید از توصیفات کوتاه استفاده کنید. برای برندهای B2C کمی عامیانه‌تر باشد. اگر شما برند یک لباس هستید، می‌توانید عکسی از افرادی که لباس شمارا پوشیده‌اند با یک هشتک منتشر کنید تا افراد دیگر راحت‌تر بتوانند آن‌ها پیدا کنند.

مقاله در رابطه با راههای افزایش بازدید کاربران موبایل را میتوانید مطالعه کنید تا آگاهی خود را در این رابطه افزایش دهید.

چقدر زمان می‌برد تا نتایج را ببینیم؟

با بازاریابی دیجیتال شما قادر خواهید بود نتایج را بسیار زودتر ازآنچه انتظار داشتید ببینید، هرچند به خود شما هم‌بستگی دارد. اگر شما برای ساخت شخصیت خریدار جهت شناسایی نیازهای مخاطبانتان، زمان بگذارید و بر کیفیت محتوا و جذب مخاطبان تمرکز کنید، به‌احتمال‌زیاد در کمتر از شش ماه نتایج درخشانی خواهید دید. اگر پرداختن به تبلیغات بخشی از استراتژی دیجیتال شماست، به نتایج سریع‌تری دست خواهید یافت؛ اما توصیه می‌کنیم به تمرکز بر روی ساخت دسترسی آزاد به محتوای سایت، سئو و رسانه‌های اجتماعی در بلندمدت بپردازید که قطعاً موفقیت پایداری خواهید داشت.

آیا به یک بودجه عظیم برای بازاریابی دیجیتال نیاز دارم؟

مثل هر کار دیگری، این مسئله به فاکتورهایی که شما به استراتژی بازاریابی‌تان می‌خواهید اضافه کنید، بستگی دارد. فرض کنید که شما در حال حاضر یک سایت دارید و تمرکز شما بر روی تکنیکهای ورودی مانند سئو، شبکه‌های اجتماعی و ایجاد محتواست، در این صورت خبر خوب این است که شما نیاز به بودجه چندانی ندارید. با بازاریابی داخلی، تمرکز اصلی بر روی ایجاد محتوای باکیفیت بالا برای مخاطبینی است که قصد فروش کالای خود به آن‌ها رادارید، مگر اینکه قصد برون‌سپاری کار خود را داشته باشید که تنها بودجه‌ای که صرف می‌کنید وقتتان است.

با تکنیکهای خروجی، مانند تبلیغات آنلاین و لیست ایمیل خرید، بدون شک هزینه هائی خواهد داشت. آنچه باعث می‌شود که هزینه‌های شما پائین بیاید؟ این است که شما انتظار دارید از این تبلیغات، چه نتیجه‌ای به دست بیاورید؟

به‌عنوان‌مثال با استفاده از PCC در تبلیغات گوگل، شما پیشنهاد خود را در مقابل دیگر شرکت‌هایی که در صنعت شما مشغول‌اند، برای قرار گرفتن و نشان داده شدن در بالای نتایج جستجوی کلمات کلیدی مرتبط باکارتان در گوگل، قرار می‌دهید. بسته به رقابت کلمات کلیدی، این می‌تواند مقرون‌به‌صرفه یا دارای هزینه سنگین باشد. به همین دلیل، ایجاد یک جستجوی مستقل، می‌تواند یک ایده خوب باشد.

بازاریابی موبایل در کجای این معادله قرار دارد؟

یکی دیگر از مؤلفه‌های کلیدی بازاریابی دیجیتال، بازاریابی موبایل است. در حال حاضر بیش از 60 درصد کاربران، از موبایل استفاده می‌کنند و این در مقایسه با کاربرانی که از دستگاه‌های دسکتاپ استفاده می‌کنند، بسیار قابل‌توجه است. این به این معناست که بهتر است بازاریابی دیجیتال خود را اعم از صفحات وب و دیگر رسانه‌های جمعی، به تلفن همراه منتقل کنید. اگر شرکت شما دارای یک اپلیکیشن یا برنامه‌ای برای نصب بر روز گوشی‌های تلفن همراه بانام تجاری خودتان داشته باشد،

کاربران را قادر می‌سازد که برند و محصولات شما در تعامل دائم باشند و درواقع زیرپوشش بازاریابی دیجیتال قرار می‌گیرند. کسانی که از طریق تلفن همراه با شرکت شما ارتباط برقرار می‌کنند نیازمند یک تجربه مثبت، درست مانند آنچه بر روی دسکتاپ تجربه می‌کردند، هستند. این به این معنی است که شما باید یک وب‌سایت متناسب با گوشی‌های موبایل و پاسخگو برای کاربران این گوشی‌ها طراحی کنید. این کار همچنین به معنای کاهش شکل و فرمت اطلاعات محتوایی برای آسان‌تر کردن دانلود آن، از طریق گوشی همراه کاربران نیز هست.

راههای بسیاری برای بهینه‌سازی معرفی محصولاتتان به کاربران تلفن‌های همراه وجود دارد و مهم‌تر اینکه چگونه استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را بر روی گوشی‌های تلفن همراه، پیاده کنید. این مسئله امکان ایجاد تجارب جدید دیجیتالی را برای شما و کاربران تلفن همراه فراهم کرده و شما را کسب نتایج بهتر امیدوارتر می‌کند.

من آماده امتحان بازاریابی دیجیتال هستم. اکنون باید چکار کنم؟

اگر شما آماده انجام بازاریابی دیجیتال باشید، به این معنی است که حداقل بخشی از مخاطبان آنلاین خود را به دست آورده‌اید. بدون شک شما می‌توانید از بعضی حوزه‌های استراتژی خودتان که به بهبود اوضاع کمک کند، استفاده کنید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید تا مقالات مورد نظر شما را در شرکت تبلیغاتی کروشه قرار دهیم.


[ بازدید : 411 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

تفاوت کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا در چیست؟

سه شنبه 14 دی 1395
16:16
مینا شفیعی


تفاوت کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا در چیست؟

بازاریابی محتوا عبارت است از تولید و به اشتراک گذاری رایگان محتوای ارزشمند برای جلب نظر مخاطب و تبدیل او به مشتری و سپس تبدیل مشتری به خریدار دائمی.

کپی رایتینگ عبارت است از روشی برای جلب نظر مخاطب و انجام یک کار خاص. مثلا خرید محصول، عضویت در خبرنامه، ثبت نام در یک گروه، یا برقراری تماس برای دریافت اطلاعات بیشتر.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ را در شرکت تبلیغاتی کروشه مطالعه کنید.

بازاریابی محتوا شامل تولید مقاله، پادکست و ایمیل های آموزشی است.

کپی رایتینگ شامل صفحات فروش، متن تبلیغاتی و ایمیل های تبلیغاتی است.

پس در نگاه اول، ما در مورد دو موضوع کاملا متفاوت داریم صحبت می کنیم. این برداشت تا حدود زیادی درست است و واقعا هم این دو، تخصص های مختلفی نیاز دارند. ولی در عمل و از نگاه کسب و کار ما، این دو کاملا به هم وابسته هستند.

تولید محتوا بدون کپی رایتینگ مساوی است با هدر دادن محتوای ارزشمند.

مثلا شما محتوایی تولید می کنید که تیتر آن ضعیف است یا تیتر آن بیش از حد هوشمندانه است. یا محتوایی تولید می کنید که بدون بررسی نیاز واقعی مخاطب تولید شده. یا محتوای تولید شده باعث افزایش اعتماد مخاطب به شما نمیشه. یا در نهایت خواننده محتوا نمی دونه حالا باید چیکار کنه! این ها همه مثال هایی از تولید محتوا بدون در نظر گرفتن کپی رایتینگ است.

کپی رایتینگ بدون محتوا مساوی است با هدر دادن تخصص نوشتاری.

شما بهترین کپی رایتر هم که باشید، تا محتوای شما خوب منتشر نشود، به اشتراک گذاشته نشود و موج در میان مخاطبین ایجاد نکند، بی خاصیت خواهد ماند. به همین دلیل است که یک کپی رایتر حرفه ای الزاما نمی تونه یک بلاگر موفق هم باشه چون او فقط بخشی از کار را خوب بلد است.

یا مثلا اگر یک کپی رایتر، یک متن تبلیغی عالی تولید کنه و بعد یک نفر با دید بازاریابی محتوایی این متن حرفه ای را با یک محتوای "رایگان سخاوتمندانه و عالی" ترکیب کنه، اونوقت معجزه اتفاق میافته.

راستی، محتوای "رایگان سخاوتمندانه و عالی" عبارت است از محتوایی که وقتی دارید لینک رایگان آن را در وبلاگتون قرار میدید، احساس خوبی نداشته باشید!

بنابراین، ما از دو موضوع متفاوت ولی 100% وابسته به هم صحبت می کنیم.

نظر شخصی من این است که معمولا نویسندگان و مدیران وب سایتها، تولید کنندگان محتوای خوبی هستیم ولی الزاما همه ما کپی رایترهای خوبی نیستیم چرا که دو موضوع کاملا جدا هستند و هر کسی می تونه در یکی از این دو متخصص باشه.

ولی از نگاه کسب و کار و سازمان، تیم مدیریت محتوای ما هم باید متخصص تولید و اشتراک محتوا داشته باشه و هم متخصص کپی رایتینگ.

یک کپی رایتر دارای دانش و شم رواشناسی است و از توانایی هایی مثل NLP در یافتن راه هایی برای تحریک احساسات مخاطب استفاده می کند. او در نهایت متنی تولید می کند که به راحتی بتوان با آن روی اعصاب مخاطب بند بازی کرد و ذهن او را مدیریت کرد.

مقاله مرتبط: مزایای اصلی بازاریابی دیجیتال چیست؟

من در مطالبی که در وب سایت شخصی خودم منتشر می کنم، از نحوه عملکرد مخاطب می تونم حس کنم که آیا مطلب و تیتر من تونسته ذهن او را درگیر کنه یا نه. یکی از تیترهایی که بیشترین انتقادها را به من وارد کرد در وب سایت من این بود:

چگونه سر کارفرمای خود شیره بمالیم و کسب و کار خودمان را شروع کنیم

شما اگر قسمت اول این جمله را حذف کنید، تیتری خواهد شد شبیه همه تیترهای دیگر که در مورد کارآفرینی و نحوه ایجاد کسب و کار شخصی صحبت می کنه و احتمالا خیلی ها آن را نادیده می گرفتند. ولی با اضافه شدن یک جمله تحریک کننده در اول آن، بسیار مورد توجه قرار گرفت. یعنی ترکیبی از کپی رایتینگ و تولید محتوا دست به دست هم باعث اثربخشی بیشتر محتوا شد.


[ بازدید : 346 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

پنجشنبه 9 دی 1395
11:06
مینا شفیعی


دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح کلی برای بازاریابی آنلاین است. استفاده از کانالها و شبکه های کسب و کار دیجیتالی مانند موتور جستجوگر گوگل، رسانه های اجتماعی، ایمیل و وبسایت شرکتها برای تماس با مشتریهای فعلی و مشتریهای آینده است. واقعیت این است که مردم دو برابر بیشتر از دوازده سال قبل، وقت خود را صرف خریدهای آنلاین اینترنتی کرده اند و هنگامیکه می گوئیم این آمار زیادی است، فروشگاه و روشهای خرید مردم تغییر کرده است، به این معنی است که بازاریابی غیر اینترنتی چندان در جذب افراد موثر نبوده است.

بازاریابی برقراری ارتباط با مخاطبین در زمان و مکان مناسب است. امروزه این بدان معنی است که شما باید آنها را در جایی که بیشترین وقت خود را صرف می کنند ملاقات کنید: اینترنت.

به بازاریابی آنلاین وارد شوید، به بیان دیگر، هر شکلی از بازاریابی که بصورت آنلاین است.

در کانون تبلیغاتی کروشه ما درباره بازاریابی بین المللی بعنوان یک راه موثر برای جذب، نزدیکی و لذت بردن مشتریان از خریدهای اینترنتی صحبت می کنیم؛ اما هنوز هم سوالات بسیاری در این خصوص وجود دارد. در حالیکه یک بازاریاب حرفه ای داخلی، ممکن است بگوید که بازاریابی داخلی و بازاریابی دیجیتال هردو به یک معنی هستند و فقط چند تفاوت جزئی وجود دارد، اما صحبت با بازاریابها و صاحبان مشاغل در امریکا، استرالیا، نیوزیلند، اسیا و بریتانیا، به من آموخت که این تفاوتهای به ظاهر کوچک، در سراسر دنیا بسیار زیاد هستند.

بنابراین بازاریابی دیجیتال واقعا چیست؟

از وبسایت ها تا سرمایه های تجاری شما تبلیغات دیجیتال، بازاریابی از طریق ایمیل، روزنامه ها، مجلات اینترنتی و طیف عظیمی از روشها و تاکتیکها و سرمایه ها، در زیر چتر بازاریابی دیجیتال وجود دارد و بهترین بازاریابان دیجیتال، تصویر روشنی از استفاده از تاکتیکها و موجودی خود برای اهدافشان دارند. در اینجا ما بطور مختصر و البته مفید به بعضی از این تاکتیکها اشاره می کنیم:

سرمایه شما: وب سایت، وبلاگ، کتابهای الکترونی، گرافیک، ابزار تعاملی، شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، لینکدان، توئیتر، اینستاگرام، روزنامه ها و مجلات آنلاین و ابزارهای تجاری مانند آرم و فونت و غیره

تاکتیکها: بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو، روند بهینه سازی وب سایتتان در میان صفحات جستجو به بالاترین رتبه در میان وبسایتهای جستجو شده، باعث افزایش ترافیک رایگانی می شود که وبسایت شما دریافت می کند.

بازاریابی محتوا: ایجاد و ترویج محتوا به منظور ایجاد آگاهی از نام تجاری یا برند، افزایش ترافیک، هدایت مشتریان

بازاریابی داخلی: به روش معروف به قبف پر برای جذب، تبدیل، حفظ و نگهداری مشتری با استفاده از محتوای انلاین اشاره دارد.

بازاریابی از طریق رسانه های جمعی: تمرین تبلیغ برند شما از طریق قرار دادن آن در شبکه های اجتماعی، برای افزایش آگاهی از نام، جذب و نگهداری مشتری و نهایتا ایجاد کسب و کار برای خودتان می شود.

پرداخت یا یک کلیک یا PCC: یکی از روشهای رایج برای جذب ترافیک در وبسایت شما، کلیک کردن بر تبلیغاتتان در صفحات عمومی است که با هر کلیک بر روی تبلیغ شما بدست می اید و امروزه به یکی از رایجترین تبلیغات در گوگل تبدیل شده است.

بازاریابی وابسته: که در آن شما به ازای تبلیغ کالای خودتان توسط فرد دیگر یا تبلیغ کالای دیگران کمیسیون پرداخت یا دریافت می کنید.

تبلیغات محلی: تبلیغاتی هستند که در درجه اول محتوای آنها کنترل شده بوده و در یک پلت فرم در کنار سایر تبلیغات برجسته شده اند. پستهای تحت حمایت BUZZFEED مثالهای خوبی برای این مورد هستند. هرچند این تبلیغات را می توان در شبکه های اجتماعی نیز پیدا کرد.

اتوماسیون بازاریابی: به نرم افزارهائی که با هدف بازاریابی دیجیتال خودکار تولید شده اند، اشاره دارد. بسیاری از بخشهای تکرارشونده بازاریابی دیجیتال مانند ارسال مداوم ایمیل، رسانه های احتماعی و دیگر اقدامات وبسایت بصورت خودکار انجام می گیرد.

بازاریابی ایمیلی: شرکتها به بازاریابی ایمیلی به عنوان یک راه برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود نگاه می کنند. ایمیل اغلب برای ترویج محتوا، تخفبفها و رویدادها و همچنین هدایت مستقیم افراد برای استفاده از کالای مورد نظر بکار می رود.

روابط عمومی انلاین: روابط عمومی انلاین عمل تامین امنیت پوشش به دست امده از طریق نشریات دیجیتال، وبلاگها و سایر وبسایتهای میتنی بر محتوا را بر عهده دارد؛ و بسیار شبیه عملکرد روابط عمومی سنتی است منتها در فضای اینترنتی.

تفاوت بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی داخلی چیست؟

در نگاهی سطحی هر دو به نظر مشابه می آیند: هر دو بصورت انلاین بوده و هر دو بر ایجاد محتوای دیجیتالی برای افراد تلاش می کنند، پس تفاوت در چیست؟

اصطلاح بازاریابی دیجیتال تفاوتی بین تاکتیک‌های اجباری یا کششی قائل نمی‌شود.(آنچه ما امروز به‌عنوان متدهای ورودی و خروجی می‌شناسیم) و هر دو متد را شامل می‌شود.

هدف تاکتیک خروجی دیجیتال، قرار دادن یک پیام در معرض دید مردم به‌صورت مستقیم است، صرف‌نظر از اینکه از آن استقبال شود یا خیر؟ به‌عنوان‌مثال بنرهای تبلیغی پرزرق‌وبرقی را در بالای بسیاری از وب سایت‌ها ملاحظه می‌کنید که تلاش دارد یک محصول را به‌زور در مقابل دید افرادی که آمادگی دریافت آن محصول را ندارند، قرار دهد.

از طرف دیگر بازاریابانی که برای ترویج تکنیکهای دیجیتال داخلی استخدام‌شده‌اند، از محتوای آنلاین برای جذب مشتریان هدف خود استفاده می‌کنند. یکی از ساده‌ترین و درعین‌حال قدرتمندترین ابزار برای بازاریابی دیجیتال داخلی استفاده از وبلاگ است که اجازه می‌دهد، وب‌سایت شما با حروف درشت در معرض دید مشتریانی که در حال جستجو هستند، قرار گیرد. درنهایت بازاریابی داخلی، یک روش بازاریابی است که با استفاده از ابزار بازاریابی دیجیتال برای جذب مشتری و نگهداری آن‌ها و ایجاد لذت برای مشتریانش تلاش می‌کند. بازاریابی دیجیتال یک چتر بزرگ است که همه تاکتیک‌های بازاریابی اعم از داخلی یا خارجی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

آیا بازاریابی دیجیتال برای تمامی تجارت‌ها مؤثر است؟ تجارت-تجارت و تجارت-مصرف کننده؟

بازاریابی دیجیتال می‌تواند برای هر تجارتی در هر صنعتی کارآمد باشد. صرف‌نظر ازآنچه شرکت شما به فروش می‌رساند، بازاریابی دیجیتال هنوز هم درگیر ساخت شخصیت خریدار برای شناسایی نیازهای مخاطبین شما و ایجاد محتوای آنلاین باارزش است. بااین‌حال، این بدین معنی نیست که همه تجارت‌ها باید یک استراتژی را در بازاریابی دیجیتال دنبال کنند.

برای تجارت-تجارت (B2B):

اگر شرکت شما از این نوع است، به‌احتمال‌زیاد تلاش‌های شما بر پایه هدایت آنلاین، باهدف نهائی یافتن شخصی برای صحبت کردن با او به‌عنوان فروشنده، متمرکز می‌شود. به همین دلیل نقش بازاریابی دیجیتال شما، جذب و تبدیل فروشندگانتان به افرادی با بالاترین کیفیت از طریق وب‌سایت و حمایت از کانال‌های دیجیتال است. فراتر از وب‌سایت، شما احتمالاً تلاش‌های خود را بر روی کانال‌هایی که به تجارت توجه دارند، مانند لینکدن، که افراد زیادی بیشتر اوقات در آنجا حضور دارند، متمرکز می‌کنید.

برای تجارت-مصرف کننده (B2C)

بسته به قیمت محصولاتتان، احتمالاً هدف شما جذب افراد به وب‌سایت خودتان و تبدیل آن‌ها به مشتری بدون نیاز به صحبت با فروشنده خواهد بود.

به همین دلیل، احتمالاً شما کمتر بر روی هدایت به معنای سنتی آن تمرکز خواهید کرد و بجای آن به دنبال سرعت بخشیدن به کار خریدار، از لحظه‌ای که وارد فروشگاه شما می‌شود تا لحظه‌ای که خرید خود را انجام می‌دهد هستید. این اغلب به این معنی است که ویژگی‌های محصول شما در بالاترین نقطه قیف بازاریابی قرار داشته و ممکن است نیازمند تماس‌های قوی‌تری باشید. برای این‌گونه شرکت‌ها، کانال‌هایی مانند اینستاگرام و پینترست می‌تواند مؤثرتر از لینکدن باشد.

مزایای اصلی بازاریابی دیجیتال چیست؟

برخلاف بسیاری از تلاش‌ها در بازاریابی‌های غیر اینترنتی، بازاریابی دیجیتال اجازه می‌دهد تا بازاریابان نتایج کار خود را در زمان واقعی ببینند. اگر شما یک‌بار، یک آگهی را در روزنامه چاپ کرده باشید، می‌دانید که تخمین اینکه چه تعداد از مردم به آن صفحه نگاه کرده و به آگهی شما توجه کرده‌اند، چقدر سخت است. هیچ راهی وجود ندارد که بدانید، آن آگهی چقدر درفروش شما مؤثر بوده است؛ اما در بازاریابی دیجیتال شما می‌توانید میزان فروش از طریق تبلیغاتتان را به‌طور دقیق اندازه‌گیری کنید. به‌عنوان‌مثال:

ترافیک وب‌سایت: با بازاریابی دیجیتال شما می‌توانید تعداد دقیق افرادی که از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند را در زمان واقعی و با استفاده از نرم‌افزارهایی مانند HUB SPOT مشخص کنید. همچنین شما می‌توانید دفعات بازدید آن‌ها، نوع وسیله‌ای که استفاده کرده‌اند و اینکه از کجا بوده‌اند را نیز بررسی کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بر اساس تعداد افرادی که از سایت شما یاردید کرده‌اند کانال‌های بازاریابی خود را به سمت جذب بیشتر بازدیدکننده هدایت کنید.

به‌عنوان‌مثال اگر شما ببینید که تنها 10 درصد از افرادی که از سایت شما بازدید کرده‌اند به‌طور مستقیم واردشده‌اند، درمی‌یابید که باید بر روی SEO زمان بیشتری صرف کنید تا آمارتان افزایش یابد. با بازاریابی معمولی، تخمین اینکه چه تعداد از افراد قبل از صحبت با فروشندگانتان با برند و محصولات شما آشنایی داشته‌اند، دشوار است، اما با دیجیتال مارکتینگ، شما می‌توانید روند تغییر رفتار افراد را قبل از اینکه خرید خود را نهائی کنند، حدس بزنید. به این معنی که شما می‌توانید تصمیم‌گیری آگاهانه‌تری برای قرار گرفتن در بالای قیف بازاریابی اتخاذ کنید.

بخش دوم این مقاله با عنوان دیجیتال مارکتینگ چیست؟ را در شرکت تبلیغاتی کروشه مطالعه کنید.


[ بازدید : 407 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کانون تبلیغاتی:دیجیتال مارکتینگ|شرکت تبلیغاتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]