تحقیقات بازاریابی چیست؟

شنبه 25 دی 1395
11:12
مینا شفیعی


تحقیقات بازاریابی به زبان ساده یعنی فهمیدن اینکه مشتری کنونی و آتی نسبت به محصولات و خدمات شما چه دیدگاهی دارند.

بدون این اطلاعات، خطر نداشتن ارتباط با مشتریان کنونی و آتی شما را تهدید می کند . معمولا دیدگاه مشتریان نسبت به مدیران ، توزیع کنندگان ، خرده فروش ها یا افرادی که با کسب و کار شما آشنا هستند ، متفاوت است و محصولات ، خدمات و شرکت تبلیغاتی شما را از زاویه دیگری نگاه می کنند.

برای نمونه، مردهای 55 ساله که عموما" غذا درست نمی کنند، به احتمال زیاد نیازهای مادر شاغلی را که از سر کار می آید و باید به سرعت برای بچه ها شام درست کند، نمی دانند. اما تحقیق، نیاز یا محصولاتی را که مشکل شام را حل می کند ، نشان می دهد. بدون درک عینی بازار ، اطلاعاتی که از تحقیق به دست می آید ممکن است شما را در معرض اشتباهات زیانبار بازاریابی قرارد هد .

محصولات فراوانی بدون کوچک ترین تحقیقی به فروشگاه ها عرضه می شوند. شرکت ها صدها ، هزاران یا میلیون ها دلار برای توسعه کالا، بسته بندی و توزیع هزینه می کنند ، اما کسی را نمی خرد چرا ؟ خوب واضح است که محصول یا نحوه باازاریابی آن مشکلی دارد. اما چه مشکلی ؟ آیا بازاریاب ها کوچک ترین اطلاعاتی در مورد واکنش بازار هدف به قیمت ، بسته بندی یا نام کالا ندارند ؟ آیا مشتریان هدفی که به محصول ، نام وبسته بندی یا قیمت آن واکنش نشان می دهند را میشاسند؟ بدون این دانش ، هیچ شرکتی نمی تواند " کوچکترین مشکلاتش " را حل کند.

مقالات مرتبط: دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تحقیق در کدام مرحله بازاریابی مناسب است؟

برای اجتناب از این " اشتباهات کوچک " باید تحقیق صادقانه ای در میان مشتریان انجام دهید. پیش از توزیع محصول یا تبلیغات، این تحقیق باید کامل شده باشد .

به خاطر ترس تان درستی تحقیق را نادیده نگیرید

بیشتر تولید کنندگان برای کالاها بسته بندی جدید درست می کنند. با قراردادن بسته بندی جدید در کنار محصولات رقابتی ، دیگر به خودشان زحمت نمی دهند که بررسی کنند آیا این بسته بندی جدید در قفسه دیده می شود یانه. مشتریان نگاهی به قفسه ها می اندازند و برندی را سفارش می دهند که ازقبل به یاد دارند . به تازگی شرکتی چند میلیارد دلاری با صدها میلیون دلار هزینه ، بسته بندی محصولاتش را تغییر داد. پس از چند هفته عرضه آن گزارش شد که مشتریان تفاوت را بین محصولات متوجه نمی شوند و فکر میکنند که بسته بندی گونه متقاوتی از محصولات رقیب است نه یک محصول جدید . شرکت دوباره بسته بندی اش را تغییر داد . تحقیق می توانست این مشکل را مشخص و از بروز آن جلوگیری کند.

همچنین باید در سرتاسر چرخه تولید کالا یا خدمات خود از تحقیقات بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید . همچنان که یک برند جوانه می زند و رشد می کند ، مسایل و فرصت های جدیدی مطرح می شود . تحقیق راهی است برای رسیدن به جواب ها و ارزیابی منصفانه.

برای نمونه ، شرکتی خط تولید موفق شامپو و نرم کننده مو دارد. ممکن است شرکت اطلاعاتی داشته باشد که بعضی از مشتریان خانم به خاطر استفاده زیاد سشوار و فر دهنده ها موهای خشک و شکننده ای دارند . شرکت به این ایده می رسد که محصولی برای موهای آسیب دیده آنها تولید کند که مشکل آنها برطرف شود . اولین قدم در این تحقیق ، اثبات این است که برای چنین محصولی تقاضا وجود داشته باشد . اگر مشتریان به این ایده نگرش مثبتی نشان دادند ، آنوقت باید آزمایش های دیگری در فرمول نرم کننده انجام دهید. کدام فرمول بهترین عملکرد را دارد؟ کدام یک انتظارات مفهوم محصول را بر آورده می سازد ؟ با این دانش ، احتمال موفقیت شرکت در بازار بسیار بالا می رود.

مفهوم محصول

توصیف خلاصه ای ( چند جمله ) از محصول در حال توسعه از زبان مشتری ، نوعا" نامی توصیفی دارد ( مانند نرم کننده برای موهای شکننده ) ، مزیتش را توصیف میکند ( برای نمونه ، موی شکننده را نرم و براق می کند ) و ویژگی کلیدی آن را می گوید ( برای نمونه ، مو را پر پشت و نرم و خشک کردن آن را آسان می کند ).


[ بازدید : 385 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کانون تبلیغاتی:دیجیتال مارکتینگ|شرکت تبلیغاتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]